S-a triplat prețul pentru cacao. Producătorii de dulciuri, afectați de scumpirile exagerate
Prețurile pentru cacao s-au triplat în ultimul an, constituind o problemă majoră pentru producătorii de bomboane și alte companii alimentare care utilizează acest ingredient pentru a face ciocolată, transmite CNBC.
În trecut, prețul pentru cacao se menținea în jurul valorii de 2.500 de dolari pe tonă. Însă rapoartele despre o recoltă mai mică decât era așteptat au stârnit îngrijorări privind aprovizionarea, ceea ce a condus la o creștere abruptă a prețurilor mărfii în ultimele luni.
În luna aprilie, prețul cacaoului a atins un maxim istoric de peste 11.000 de dolari pe tonă. Deși prețurile au scăzut ușor de atunci, ele rămân mult peste nivelurile la care sunt obișnuite companiile alimentare să plătească.
În prezent, majoritatea marilor producători de bomboane, cum ar fi Hershey, Mars (producătorul M&M’s), Ferrero (proprietarul Kinder) și Mondelez (compania mamă a Cadbury), sunt probabil protejați de costurile mai mari ale cacaoului datorită contractelor pe termen lung care fixează prețurile la mărfurile cheie, pentru a se proteja în fața unor astfel de evenimente.
Aceste contracte le oferă un mic răgaz pentru a gestiona problema. Cu toate acestea, până în 2025, este de așteptat ca aceste companii să se confrunte cu costuri mult mai mari pentru cacao.
Producătorii globali de dulciuri ezită să majoreze prețurile produselor lor, deoarece acest lucru poate duce la o scădere a vânzărilor. Prin urmare, ei explorează mai multe soluții ingenioase. De exemplu, ei iau în considerare reducerea numărului de bucăți de ciocolată în produsele lor, trecând de la 12 la 9 chipsuri în anumite produse.
De asemenea, se caută alternative posibile care ar putea înlocui cacaoa în rețetele lor de produse. Alte companii care nu au ciocolata ca principal produs explorează posibilitatea evitării cacaoului, mai ales în cazul produselor noi.
”Acest lucru are un impact absolut asupra modului în care aceste companii îşi gestionează afacerile, doar pentru că impactul costurilor este atât important”, a spus Steve Rosenstock, responsabil pentru produse de consum la Clarkston Consulting, care sfătuieşte clienţii cum să facă faţă problemelor precum preţul pentru cacao.
Mars a refuzat să fie implicat în această discuție. Mondelez, Ferrero și Hershey nu au răspuns solicitărilor de comentarii din partea CNBC.