Salamul de Sibiu face furori în Statele Unite
Salamul de Sibiu a ajuns pe rafturile magazinelor din Statele Unite ale Americii. Este primul aliment românesc de origine animală exportat în America. Un astfel de produs a ajuns pe piaţa de peste Ocean după o întrerupere de mai multe zeci de ani a liniei de schimburi comerciale bilaterale pe acest segment.
În ultimele zile ale lunii martie, prima livrare de Salam de Sibiu produs de Agricola a trecut de depozitul vamal de intrare în Statele Unite. De azi el se află pe rafturile magazinelor americane.
Grupului de firme Agricola a precizat că, începând cu 2014, a înaintat o solicitare pentru acreditare a produsului în Statele Unite, dar abia în septembrie 2021 a primit vizita oficială din partea Departamentului de Agricultura (USDA) – serviciul de inspecţie şi siguranţă alimentară, trecând etapa finală specifică procesatorilor.
Salamul de Sibiu, recunoscut în Uniunea Europeană, acceptat și de americani
Responsabilii companiei românești au precizat că autoritățile americane i-au obligat să se alinieze în integralitate la toate condiţiile impuse pentru obţinerea certificării de export către Statele Unite. Acest success a presupus însă costuri aferente pentru acreditarea produselor crud-uscate.
”Salamul de Sibiu Agricola, recunoscut la nivel european, a devenit acum un ambasador autentic și pe piețele din Statele Unite”, a declarat Cristian Călin, managerul de comunicare al Grupului Agricola, într-un comunicat al companiei.
Rezultat comercial de palmares pentru compania producătoare, dar și pentru România
Exportul Salamului de Sibiu produs de Agricola pe piața americană reprezintă o carte de vizită importantă pentru companie și brandul. Dar, acreditarea intrării pe piețele americane a Salamului de Sibiu reprezintă un rezultat de palmares pentru România, nu doar pentru firma care îl produce și în exportă.
”Considerăm, odată ajunși aici, că merităm pe deplin să fim pe mesele consumatorilor de peste Ocean. Este un vis devenit realitate, după mai mulți ani în care am investit resurse, efort și multă, multă consecvență. Într-un interval de timp rezonabil, în care vom face investiții similare, vom trece de la o notorietate în creștere la rezultate pe măsură”, a mai precizat Grigore Horoi, Președintele Grupului de firme AGRICOLA.