Ce salariu au angajații care se ocupă de bagaje, pe aeroportul Otopeni
Sunteți curioși ce salarii au angajații aeroportului Otopeni, care se ocupă de bagajele voastre? Și dacă s-a întâmplat să-i înjurați vreodată pentru că ați ajuns în vacanță fără bagaje sau i-ați invidiat pentru salariul uriaș pe care credeți că îl primesc lună de lună, realitatea este alta!
În cazul în care v-ați întrebat vreodată de ce trebuie să ajungeți la aeroport cu două sau trei ore înainte, ei bine, manevrarea bagajelor este unul dintre motive. Același răspuns și pentru curiozitatea legată de timpul – uneori foarte lung!- de așteptare la banda de bagaje.
Din cauza pandemiei, majoritatea aeroporturilor s-au confruntat cu lipsa personalului, inclusiv în ceea ce îi privește pe angajații de la bagaje. Prin urmare, foarte multe bagaje întârziate, pierdute și deteriorate.
Citeste si: Care sunt aeroporturile din Europa cu cele mai multe zboruri întârziate sau anulate. Cum stă Otopeniul
Ce traseu are un bagaj, pe Otopeni, după ce este lăsat la check-in
În spatele porţilor de check-in, zeci de angajaţi ai aeroportului, ai firmelor de handling (nr. care se ocupă de bagaje), dar şi membri ai echipajului de zbor pregătesc în detaliu călătoria. Odată lipit codul de bare pe bagajul de cală, fiecare valiză şi fiecare geamantan, traversează un labirint de benzi transportoare, sunt urcate apoi într-o maşină de transport şi stivuite, manual, în cala avionului. După aterizare, procesul e invers.
În cel mai important aeroport al ţării, pe Henri Coandă, sunt peste 300 de zboruri pe zi, potrivit observatornews.ro. Peste 9000 pe lună, un milion o sută de mii de pasageri, pe Otopeni. Și nu mai socotim ce cantitate de bagaje trece prin aeroport.
După ce bagajul a fost etichetat de către agenţii de check-in, o bandă îl transportă spre un filtru cu raze X, care îi ajută pe experţii SRI să verifice ca nu cumva înăuntru să existe substanţe interzise sau obiecte nepermise.
Ce salarii au angajaţii firmelor de handling, de pe Otopeni
După scanare, bagajul traversează un labirint de benzi transportoare. Eticheta e scanată de mai multe ori până în punctul de sortare. De aici, bagajul este încărcat manual în cărucioare şi pleacă spre aeronavă.
Se iau măsuri suplimentare de siguranţă: pe lângă eticheta de la check-in, agenţii de handling lipsesc pe fiecare bagaj şi un sticker – o contramarcă unică ce conţine datele posesorului.
„Practic serviciile de la aeronavă încep cu o oră înainte de decolare, cele pentru pasageri şi bagajele de cală cu trei ore, la unele companii cu două ore. Deşi pare o meserie uşoară, nu se rezumă doar la a încărca şi la a descărca bagaje.„, spune Cătălin Ilie, operator de Handeling.
Deși munca lor nu este deloc ușoară, angajaţii firmelor de handling care oferă servicii la sol pentru companiile aeriene au salarii cuprinse între 2.500 şi 3.500 de lei, în funcţie de experienţă, plus bonuri de masă, potrivit informaţiilor din piaţă.
Ce salarii au controlorii de trafic aerian și cât iau femeile de la salubritate, pe Otopeni
Una dintre cel mai bine plătite meserii din România este aceea de controlor de trafic aerian, la Otopeni. Pe măsura responsabilității, de altfel! Salariul celor angajaţi pe acest job este compus din partea fixă şi partea de sporuri şi bonusuri, care se ridică în unele cazuri până la 96% din salariu.
Salariul unui controlor de trafic aerian principal instructor este de 22.168 lei pe lună. La această sumă uriaşă se mai adaugă şi sporul de vechime de 25% din salariu, sporul de muncă în condiţii grele de 15 %, un alt spor de complexitate a dirijării de 33 % şi cel de lucru în ture.
La toate aceste sume şi procente, controlorii de trafic mai primesc şi o sumă de 23,58 de lei pentru fiecare oră muncită, însemnând un adaos pentru întârirea rezistenţei organismului. Un controlor aerian la aeroportul Otopeni care nu are experienţă în domeniu va încasa lunar un salariu în valoare de 2.000 de euro, potrivit stiridirecte.ro.
Pe de altă parte, salariile celor de la salubritate ajung până la maximum 3.000 de lei pe lună.
Ce se întâmplă cu bagajele pierdute sau nerevendicate, de pe Otopeni
Sunt destul de rare situaţiile în care bagajele dispar fără urmă. Se întâmplă atunci când eticheta se pierde, iar pasagerii nu pot fi identificaţi pe baza conţinutului valizei. Bagajele nerevendicate rămân timp de o lună pe aeroport, în departamentul Lost and Found, după care, în funcţie de decizia companiei de zbor, pot fi distruse sau trimise la un depozit central.
Aeronavele folosite cel mai frecvent pentru zborurile comerciale au, de regulă, două cale, cu o capacitate totală de aproximativ 20 de metri cubi. Pot transporta, la un zbor, aproximativ 200 de bagaje de dimensiuni uzuale, potrivit observatornews.ro.
De aceea fiecare kilogram peste numărul celor acceptate de compania aeriană costă în plus. De greutatea bagajelor din cală depinde şi cât combustibil va consuma aeronava până la destinaţie.