Salt Bank a pierdut 31 milioane lei, în primele șase luni din 2024. Leneșul a fost și mai leneș

Publicat: 29 aug. 2024, 07:11, de Autor: George Andrei, în ECONOMIE , ? cititori
Salt Bank a pierdut 31 milioane lei, în primele șase luni din 2024. Leneșul a fost și mai leneș

Salt Bank, care are listată, la Bursa de Valori București (BVB), o emisiune de obligaţiuni a raportat pieței pierderi de 31 milioane lei, în prima jumătate din 2024.

Salt Bank, cu o emisiune de obligaţiuni de 5 milioane euro listată la Bursa de Valori Bucureşti cu dobânda de 8,5% pe an şi scadentă pe 18 decembrie 2024, a avut pierderi de 31 milioane lei, în prima jumătate din 2024, în contextul în care banca s-a pregătit pentru lansare aplicaţiei mobile. Spre comparaţie în S1/2023 pierderea era de 1,5 milioane lei, arată raportul remis investitorilor la BVB.

Veniturile operaţionale au scăzut la 44 mil. lei de la 67 mil. lei în timp ce cheltuielile au urcat la 96 mil. lei de la 55 mil. lei, potrivit raportului semestrial publicat marţi la bvb.ro.

Banca s-a concentrat pe noua aplicaţie mobilă pentru atragerea de clienţi. De la lansarea din 4 aprilie şi până la 30 iunie a avut 230.000 de clienţi noi

“Grupul SALT Bank a încheiat primul semestru al anului 2024 cu o pierdere de 30.607 mii lei, în timp ce banca a înregistrat o pierdere de 42.780 mii lei, urmare a tranzacţiilor de vânzare şi derecunoaştere a portofoliului respectiv a creşterii cheltuielilor operaţionale de dezvoltare a băncii digitale. Marja netă NIM este de 2,9% la nivelul băncii şi 4% a grupului”, arată raportul.

În primul semestru din 2024, activitatea Salt Bank a fost concentrată pe pregătirea băncii în vederea lansării noilor sisteme şi a noii aplicaţii mobile către clienţi, conform propriei strategii, lansarea oficială fiind realizată pe 4 aprilie 2024.

“De la momentul lansării până la data raportării, SALT Bank a înregistrat un număr de 230.000 clienţi noi, din care primii 100.000 de clienţi şi-au creat cont în primele 10 zile de la lansare, demonstrând pe de o parte apetitul românilor pentru o bancă exclusiv digitală şi pe de altă parte rezilienţa platformei tehnologice”.

Sursele atrase de la segmentul nou de clientelă generat în urma lansării sunt cu 18% peste buget, atingând la iunie un sold de 349 milioane lei. Numărul de tranzacţii per client activ este de 8 tranzacţii/lună, în linie cu estimările iniţiale.