„Salvează o şcoală”, proiect de reconversie a şcolilor închise şi abandonate
USR – PLUS a lansat joi proiectul „Salvează o şcoală”, prin care speră să le transforme în sedii de servicii sociale. Conform Alianței, doar în ultimii patru ani au fost închise 1.110 şcoli, 90% dintre ele în mediul rural, în timp ce România are 328 de comune fără medic de familie şi fără dispensar.
Clădirile şi terenurile vechilor şcoli închise au fost abandonate şi se degradează, în timp ce în multe dintre aceste localităţi nu există spaţii amenajate pentru centre medicale, dispensare, farmacii, locuinţe sociale sau centre after-school pentru copii.
„Plecând de la aceste premise, USR PLUS lansează astăzi proiectul naţional ‘Salvează o şcoală’, proiect de reconversie a şcolilor închise şi abandonate”, susțin reprezentanții USR – PLUS.
În opinia lor, o soluție ar fi transformarea în centre de servicii sociale.
„Clădirile în care odinioară funcţionau şcoli sunt azi abandonate. Deşi sunt în patrimoniul comunităţilor locale, aceste clădiri nu au mai fost îngrijite de ani buni. Vrem să propunem consiliilor locale schimbarea destinaţiei acestor clădiri şi aprobarea transformării lor în centre de servicii care să schimbe în bine viaţa locuitorilor din acea localitate„, menţionează USR PLUS.
Obiectivul proiectului USR PLUS constă în transformarea clădirilor vechilor şcoli, închise şi abandonate în centre de reconversie profesională, dispensare sau locuinţe sociale pentru vârstnici, medici şi profesori sau familii în dificultate. După caz, clădirile pot fi transformate şi în centre pentru vârstnici, centre socio-culturale, creşe sau grădiniţe, biblioteci, centre de consiliere sau farmacii.
„Pentru ca acest proiect să se materializeze, avem nevoie de voluntari din orice zonă a ţării, care să ne ajute să depunem proiecte documentate, specifice comunităţii respective, pe care să le putem implementa cu ajutorul şi acordul autorităţilor locale. Oricine se poate înscrie ca voluntar pentru o comunitate de care îi pasă!”, mai spun inițiatorii.
Voluntarii ar urma să ajute la strângerea de informaţii, organizarea de grupuri de lucru, dezbateri cu cetăţenii, elaborarea proiectului şi relaţia cu autorităţile locale.