Șantierul liniei de tramvai 5, în aer! Primăria lui Nicușor nu i-a mai plătit pe constructori
Compania Mari Vila-Com SRL, care a câștigat contractul de modernizare a liniei 5 din București în consorțiu cu alte două companii românești, amenință cu sistarea lucrărilor din cauza neplății facturilor restante de către Primăria Municipiului București, condusă de Nicușor Dan. .
Omul de afaceri Marin Mândrilă, administrator al Mari-Vila Com SRL, a subliniat într-o notificare către Primăria Capitalei, că instituția condusă de Nicușor Dan, nu a respectat termenele de plată convenite, ceea ce a condus la imposibilitatea continuării lucrărilor contractate.
Potrivit informațiilor prezentate în notificare, valoarea lucrărilor executate de asocierea condusă de Mari Vila-Com SRL se ridică la 41.313.406,62 lei, reprezentând 25,8% din valoarea totală a contractului și 40% din stadiul fizic executat. În contrast, suma plătită de Primăria Municipiului București până în prezent totalizează doar 6.571.497,7 lei. De asemenea, omul de afaceri a atras atenția asupra faptului că asocierea are datorii semnificative către furnizori în contextul neplății din partea Primăriei.
Astfel, Mari Vila-Com SRL a anunțat că, începând cu data de luni, 8 iulie 2024, lucrările contractate vor fi sistate. Mândrilă a subliniat că asocierea se află în imposibilitatea financiară de a continua lucrările, motiv pentru care a fost luată decizia drastică de a opri activitățile de modernizare a liniei 5 din București.
“Prin prezenta Notificare vă aducem la cunoștință că (…) nu ați respectat termenele de plată prevăzute pentru situațiile detaliate de mai jos, fapt ce provoacă imposibilitatea continuării lucrărilor contractate (…) După cum reiese din cele detaliate mai sus, valoarea lucrărilor executate de către asocierea noastră este de 41.313.406,62 lei (ceea ce reprezintă financiar 25,8% din valoarea contractului și 40% stadiu fizic executat) iar valoarea lucrărilor plătite până acum de către Primăria Municipiului București este de doar 6.571.497,7 lei. Menționăm că la această dată asocierea noastră are datorii considerabile către furnizori ”, se spune în notificarea trimisă de Marin Mândrilă. ”Având în vedere situația prezentată mai sus care dovedește că ne aflăm în imposibilitatea financiară de a continua lucrările vă notoficăm că începând cu data de luni 08.07.2024 asocierea va sista lucrările contractate”.
Cine trebuie să fie tras la răspundere?
Potrivit informațiilor furnizate de surse politice pentru Newsweek România, situația referitoare la acest contract pare să fie legată de lipsa acțiunii primarului general al Capitalei, care ar fi trebuit să convoace Consiliul General al Municipiului București (CGMB) pentru a aproba o creștere a bugetului orașului, din care să fie acoperite facturile restante către companiile responsabile de modernizarea liniei tramvaiului 5.
Nicușor Dan a fost prezent în zona de lucru a companiei Mari-Vila Com SRL la momentul începerii lucrărilor, exprimându-și optimismul cu privire la finalizarea acestora în termen. „Progresăm în ceea ce privește reabilitarea liniei 5 de tramvai. Lucrările au început simultan de la Șoseaua Ștefan cel Mare către strada Barbu Văcărescu și de la Podul Băneasa către strada Căpitan Av. Alexandru Șerbănescu. Aceasta reprezintă prima etapă din cele 11 loturi atribuite pe care le vom moderniza. Proiectarea pentru celelalte 10 loturi este aproape finalizată, iar execuția este programată să înceapă în lunile aprilie-mai”, declara primarul Capitalei în luna februarie.
În plus față de lotul la care se lucrează deja, consorțiul condus de Mari-Vila a obținut contracte și pentru alte 3 loturi din cele 11, însă ordinele de începere a lucrărilor nu au fost încă semnate pentru acestea.
Nicușor Dan, foarte optimist
Zilele trecute, Nicușor Dan a dezvăluit că au fost executate aproape jumătate din lucrările de modernizare a liniei 5 de tramvai, cunoscută ca „Tramvaiul corporatiștilor”.
Este una dintre cele mai lungi şi importante linii, care leagă Centrul de zona de Nord a Capitalei, spune edilul. Potrivit acestuia, lucrările ar putea fi finalizate mai devreme decât termenul prevăzut. ”Au fost executate aproape jumătate din lucrările de modernizare a liniei 5 de tramvai. A fost montată calea de rulare pe o lungime de 2,4 km si am început montarea noile șine de tramvai.