Săptămâna Europeană a Mobilității, marcată la București, de Alstom

Publicat: 19 sept. 2024, 22:21, de George Andrei, în ECONOMIE , ? cititori
Săptămâna Europeană a Mobilității, marcată la București, de Alstom

Autoritatea pentru Reformă Feroviară Română (ARF) și Alstom, lider global în mobilitate inteligentă și sustenabilă, organizează, la București, în weekend-ul 21-22 septembrie 2024, Săptămâna Europeană a Mobilității.

Cu acest prilej, Alstom va prezenta publicului primul tren interregional Coradia Stream, care va fi parcat în Gara de Nord, pe parcursul celor două zile, ale evenimentului.

Acesta este primul tren Alstom de călători livrat în România din flota de 37 de unități electrice multiple comandate de ARF și primul tren electric nou livrat în țară în ultimii treizeci de ani.

Trenul interregional Coradia Stream cu șase vagoane a fost supus unui program foarte complex de teste – statice și dinamice – în conformitate cu reglementările europene STI (Specificații Tehnice de Interoperabilitate) și cu Normele tehnice naționale notificate (NNTR), obligatorii înainte ca trenul să fie introdus în programul de circulație cu pasageri.

Trenul a finalizat deja toate testele obligatorii la Centrul de Testare Feroviară Făurei, iar certificările necesare pentru autorizarea de punere pe piață vor fi emise în cel mai scurt timp posibil.

„Aceste noi trenuri electrice vor marca un capitol important în istoria căilor ferate române, prin îmbunătățirea semnificativă a standardelor de confort pentru pasageri, precum și celor de viteză, siguranță și design modern. Ne bucurăm că publicul va avea ocazia să vadă trenul și să viziteze interiorul acestuia, în timpul Săptămânii Europene a Mobilității”, a declarat Gabriel Stanciu, Managing Director Alstom România, Bulgaria și Moldova.

Fiecare tren electric pentru ARF este format din șase vagoane, dispune de o capacitate de 351 de locuri și este dotat cu podea 100% joasă, asigurând accesul facil tuturor pasagerilor.

Există două uși de acces pe fiecare parte a vagoanelor din mijloc și o ușă pe fiecare parte a vagoanelor de capăt. Trenul include, de asemenea, patru toalete ecologice distribuite uniform pe toată lungimea sa, dintre care una este special adaptată pentru pasagerii cu mobilitate redusă. Pentru confortul pasagerilor, trenurile dispun de suporturi generoase pentru bagaje.

Sistemul de informare a pasagerilor integrează un sistem audio și un sistem de afișare dinamică. În special, trenurile regionale Coradia Stream sunt echipate cu un sistem digital de contorizare a pasagerilor, care utilizează senzori de înaltă precizie pentru a furniza operatorilor date precise cu privire la traficul de pasageri pentru o planificare și optimizare eficiente.

Alstom a dezvoltat trenul Coradia Stream special pentru piața europeană. Aceste unități sunt echipate cu sistemul de control al traficului ERTMS de nivel 2 și aderă la standardele europene (EN) și

Specificații tehnice de interoperabilitate (STI). Acestea sunt concepute pentru a funcționa fără probleme în toate sistemele europene majore de alimentare cu energie electrică. În prezent, există peste 700 de trenuri Coradia Stream deja vândute în mai multe țări din Europa, inclusiv Danemarca, Olanda, Germania și Italia.

În aprilie 2024, Alstom a anunțat finalizarea unui nou depou de mentenanță în București. Depoul Alstom Grivița este primul depou nou dedicat mentenanței trenurilor și locomotivelor electrice din România.

Alstom activează în România de 30 de ani și este lider de piață în soluții de electrificare și semnalizare feroviară. Compania este responsabilă pentru implementarea soluțiilor de semnalizare sau electrificare pe coridorul feroviar Rin-Dunăre, precum și în zona Cluj, unde compania face parte și din consorțiul care construiește al doilea sistem de metrou din țară, în orașul Cluj Napoca. Prima soluție de semnalizare urbană CBTC (Communication-Based Train Control) din România este în curs de implementare de către Alstom pe Magistrala 5 a metroului din București. Compania a fost, de asemenea, furnizorul de servicii de mentenanță pentru flota metroului bucureștean în ultimii 20 de ani, cu un contract în derulare valabil până în anul 2036.