Scădere dramatică a vânzărilor Dacia: Prețuri ridicate și motoare mici criticate de clienți

Publicat: 18 iun. 2024, 12:39, de Vlad Stefan Orjan, în Auto , ? cititori
Exclusiv
Scădere dramatică a vânzărilor Dacia: Prețuri ridicate și motoare mici criticate de clienți

Vânzările Dacia au înregistrat o scădere semnificativă, în pofida prognozelor optimiste care indicau o creștere semnificativă până în 2030. Clienții sunt nemulțumiți de prețurile în creștere și de motoarele tot mai mici, ceea ce a dus la rezultate sub așteptări pentru noul Duster.

În ultimele zile, au apărut diverse exerciții de marketing și articole de presă care prezic o creștere spectaculoasă a vânzărilor Dacia până în 2030. Cu toate acestea, unii clienți și-au exprimat scepticismul cu privire la aceste estimări.

Scădere dramatică a vânzărilor Dacia: Prețuri ridicate și motoare mici criticate de clienți

„Prețuri mari și motoare mici. Lumea nu este așa fraieră și știe că poate lua una second cu un motor mai mare, și cu diferența are 2-3 ani de benzină în buzunar. Și sunt convins că la LCI peste 3 ani va apărea prin magie iară dieselul huiduit”, a declarat un fan al mărcii.

Problemele cu motoarele diesel echipate cu AdBlue, în special primele generații din 2019 și 2020, au afectat încrederea clienților.

„Cum să aibă vânzări când motoarele diesel cu AdBlue au fost un mare eșec? Cel puțin prima generație din 2019 și a doua generație din 2020 au avut probleme cu instalația AdBlue. Plus, serviciul clienți de la Dacia este dezastruos, nu au piese de schimb elementare gen volante. Aștept de două luni și nu sunt în stoc”, a scris un alt client nemulțumit.

Pe lângă aceste probleme, clienții au raportat dificultăți și cu motoarele turbo de 1 litru de la noile modele Logan. „Au mari probleme cu turbosuflantele. Știu asta de la mecanic ce lucrează la Dacia Service. Au schimbat turbo pe zeci de mașini la o firmă”, a adăugat un alt client.

Noul Duster 4×4, de asemenea, nu a impresionat în ceea ce privește consumul de combustibil.

„Noul Duster 4×4 consumă cam mult. Cei care au nevoie de așa ceva mai tractează una-alta, o remorcă, o rulotă și nu le convine consumul mare. Am înțeles că la versiunea 4×4 consumul urban este pe la 9%”, a menționat un alt iubitor al mărcii.

Mulți clienți preferă să rămână la modelele mai vechi.

„Rămân la al meu Duster diesel de 107 cai din 2010. Astea noi sunt stifturi, cu toate comenzile pe volan, display, cutie automată…”, a spus un internaut.

În acest context, dealerii locali Dacia întâmpină dificultăți, începând să abordeze metode mai puțin convenționale pentru a atrage clienții. Este evident că Dacia trebuie să abordeze aceste probleme de încredere și satisfacție a clienților pentru a-și redresa vânzările și a îndeplini obiectivele ambițioase stabilite pentru 2030.