Impunerea inginerului agronom Mihai „Pufu” Alecu la conducerea Registrului Auto Român (RAR) a declanșat un război de gherilă din motive… pecuniare între cei doi sforari ai ministrului Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu-secretarul de stat Bogdan Mîndrescu și directorul de cabinet Cristian Anton.
„Pufu”-ul RAR-ului a încăierat sforarii lui Grindeanu
Ca membru „vedetă” al Consiliului de Administrație, sforarul șef al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, Bogdan Mîndrescu, l-a impus, în august 2023, pe fostul director al ARR și ISCTR, Mihai „Pufu” Alecu, la conducerea RAR. Numai că această mutare nu a fost agreată de Cristian Anton, directorul de cabinet al ministrului Sorin Grindeanu. De ce? Pentru că atunci când Mihai „Pufu” Alecu era directorul Autorității Rutiere Române (ARR), Cristian Anton, și el angajat al ARR, a fost „tăiat” de la examinările foarte bănoase din weekend.
Când a ajuns directorul de cabinet al lui Grindeanu, Cristian Anton a depus eforturi serioase ca Mihai „Pufu” Alecu să nu ajungă șeful RAR, dar fără succes în fața lui Mîndrescu. Ca atare, de la numirea noului director al RAR, între Cristian Anton și Bogdan Mîndrescu nu mai este pace, fiecare căutând să-l „ardă” pe celălalt. Însă, un lucru e cert: Mândrescu îl ține în brațe pe „Pufu” Alecu, spre disperarea lui Cristian Anton, cel care stă la ușa lui Grindeanu.
Cancelarul lui Grindeanu, mai bine remunerat decât …Grindeanu și sforarul șef al Transporturilor
Războiul dintre Mîndrescu și Anton a ajuns și la faza pe banii încasați din sinecurile publice de la Ministerul Transporturilor. Până să ajungă la ușa lui Grindeanu, Cristian Anton încasa de la ARR suma de 159.729 de lei, adică vreo 2.700 de euro pe lună, plus un „bonus” de vreo 2.356 de lei ca membru în Consiliul de Administrație de la S.N Aeroportul Internațional Traian Vuia Timișoara SA. Însă, imediat după ce a ajuns directorul de cabinet al lui Sorin Grindeanu, veniturile lui Cristian Anton au explodat, ajungând anul trecut să încaseze, conform declarației de avere, 488.539 de lei, adică vreo 100.000 de euro, din cinci sinecuri.
Astfel, a încasat două salarii de la ARR -85.217 de lei și 159.810 de lei, plus un salariu de la Ministerul Transporturilor-37.080 de lei, dar si două „bonusuri” de 28.272 de lei de la SN Aeroportul Traian Vuia Timișoara și 178.160 de lei de la Danube Bridge Vidin Calafat AD. Practic, directorul de cabinet al lui Grindeanu a încasat lunar anul trecut vreo 8.300 de euro, adică aproape de trei ori mai mult decât ministrul Transporturilor. Astfel, în conturile lui Cristian Anton au intrat mai mulți bani decât în buzunarele lui Mîndrescu, adică 371.924 de lei, ceea ce a reprezentat circa 6.300 de euro pe lună. Ca atare, sforarul de la ușa lui Grindeanu a încasat anul trecut cu 2.000 de euro mai mult decât sforarul șef al Transporturilor!