Scandal în industria auto: Toyota reduce ţintele de producţie după ce a falsificat teste mai rău ca Volkswagen

Publicat: 11 aug. 2024, 11:02, de Ady Ivașcu, în Auto , ? cititori
Scandal în industria auto: Toyota reduce ţintele de producţie după ce a falsificat teste mai rău ca Volkswagen

Aflat în mijlocul unui uriaş scandal, gigantul nipon Toyota, liderul mondial al vânzărilor auto, şi-a redus ţinta pentru producţia sa globală anuală la 9,8 milioane de maşini, de la 10,3 milioane unităţi cât îşi propusese anterior, în urma opririlor parţiale de producţie, în contextul testărilor falsificate, potrivit agenţiei Kyodo.

Prima scădere a producţiei de maşini Toyota în ultimii 4 ani

Noul target anunţat marchează prima scădere a producţiei de maşini Toyota în ultimii 4 ani, perioadă în care niponii s-au menţinut lideri mondiali ai vânzărilor globale de automobile.

Gigantul auto a suspendat producţia a trei modele populare – Corolla Fielder, Corolla Axio şi Yaris Cross, în urma scandalului care a răbufnit în luna iunie a acestui an.

Producătorul auto global a fost afectat de o serie de scandaluri legate de testele de certificare şi siguranţă la firmele grupului, inclusiv la Daihatsu, dar şi la firma mamă, ultimul dintre acestea fiind în luna iunie.

Toyota s-a confruntat cu erori grave de certificare a automobilelor în testele de siguranţă şi a prezentat scuze, planuri şi a promis proceduri clare pentru ca acestea să nu se mai repete.

Preşedintele Toyota, Akio Toyoda, şi alţi nouă membri ai Board-ului grupului auto nipon au fost realeşi totuşi în iunie, în pofida scandalului privind testele de siguranţă şi a temerilor legate de guvernanţă.

Directorul general al Toyota, Koji Sato, care i-a succedat lui Toyoda în funcţia de director general anul trecut, şi-a prezentat din nou scuzele pentru problemele legate de certificare.

La începutul acestui an, Toyota Motor suspenda vânzările pe plan global a 10 modele după ce a descoperit nereguli la testele de certificare pentru motoarele diesel dezvoltate de filiala sa Toyota Industries.

Printre modele vizate s-au aflat pick-up-ul Hilux, SUV-urile Land Cruiser 300, Lexus LX500D şi Fortuner, vehicul cu utilizare multiplă Innova şi camioneta Hiace.

„A existat o lipsă de comunicare cu Toyota Motor şi nu a fost suficientă coordonare în privinţa proceselor de testare şi a procedurilor care ar fi trebuit urmate”, a explicat conducerea Toyota Industries.

Ministerul Transporturilor din Japonia a demarat o investigaţie la fabrica Hekinan deţinută de Toyota Industries în prefectura Aichi, unde compania produce maşini şi motoare.

Toyota reia în septembrie producţia modelelor Corolla Fielder, Corolla Axio şi Yaris Cross

Toyota va relua în luna septembrie producţia modelelor Corolla Fielder, Corolla Axio şi Yaris Cross, după ce Ministerul Transporturilor a confirmat siguranţa acestora şi a ridicat interdicţiile.

Toyota a stopat producţia şi pentru minivan-ul Noah / Voxy, din cauza raportării unor teste falsificate şi pentru acest model.

Scandalul Toyota, la aproape 10 ani după uriaşul scandal Volkswagen

Scandalul Toyota al testelor falsificate survine la aproape 10 ani după un alt scandal uriaş în industria auto, cel al testelor trucate Volkswagen.

În 2015, la începutul scandalului emisiilor de la Volkswagen AG, au existat momente de panică deoarece se părea că cel mai mare producător auto european va intra în faliment. Estimările presei internaţionale privind potenţiale costuri cu care se va confrunta VW se ridicau la zeci de miliarde de euro.

Reprezentanţii VW au recunoscut că au falsificat testele din SUA privind emisiile vehiculelor şi au anunţat că 11 milioane de vehicule diesel cu motoare de patru cilindri vândute în întreaga lume au fost echipate cu sisteme electronice speciale, pentru evitarea standardelor referitoare la poluare.

Rechemarea tuturor celor 11 milioane de vehicule a fost printre cele mai mari din istorie, similară cu cea efectuată de Toyota în perioada 2009-2010, când a rechemat peste zece milioane de vehicule din cauza unor probleme la acceleraţie.