Scandal pe aeroport: Wizz Air acuzată de supra-vânzare a biletelor

Publicat: 20 iul. 2024, 16:34, de Vlad Stefan Orjan, în Transporturi , ? cititori
Exclusiv
Scandal pe aeroport: Wizz Air acuzată de supra-vânzare a biletelor
Foto: Daily Bussines

Un nou scandal a izbucnit pe aeroport după ce mai mulți pasageri, inclusiv vloggerul RPD ART, au rămas fără locuri în avion din cauza supra-vânzării biletelor de către compania aeriană Wizz Air. Într-un videoclip postat pe rețelele sociale, RPD ART a declarat furios: „Wizz, f**k you! Acum, toată lumea asta din spatele nostru a rămas fără bilet pentru că toți cei care am făcut check-in prin aplicație sau pe internet, nu ne-au mai fost validate locurile în avion. Acum, toată lumea stă la coadă, scandaluri. Urât. Ne-au dat măcar numere unul lângă altul, dar să-mi bag picioarele, că toți ăștia de aici vor fi vreodată mulțumiți de Wizz. Foarte nașpa, Wizz!”

Incidentul a generat o avalanșă de comentarii negative pe rețelele sociale. Un internaut a spus: „Eu mi-am închis contul la Wizz și am jurat că nu mai folosesc serviciile lor. Acum trei zile au anulat zborul după trei ore de așteptare în aeroport și nu mi-au oferit variante bune. Este a treia oară când am pierdut bani cu Wizz Air. Plus că de fiecare dată fac figuri în ultima clipă de mărimea genților și cerșesc bani ca nenorociții. Nu mai folosesc Wizz Air, îmi ajunge.”

Un alt utilizator a comentat: „De trei ani aceeași problemă și totuși cumperi de la aceeași companie. Vinovatul ești doar tu că le crezi mereu minciuna.”

Supra-vânzarea biletelor de avion: O practică abuzivă

Supra-vânzarea biletelor de avion, cunoscută și sub numele de overbooking, este o practică frecventă utilizată de companiile aeriene pentru a se asigura că nu zboară cu locuri libere în cazul în care unii călători nu se prezintă. Cu toate acestea, această practică a stârnit numeroase controverse și nemulțumiri printre pasageri.

Pe parcursul ultimelor două luni, sute de mii de români au fost afectați de întârzieri, anulări și supra-rezervări impuse de diferite companii aeriene. Doar pe data de 15 iulie, peste 1.000 de zboruri au fost anulate. Deși overbookingul este legal, acesta poate crea probleme majore pentru pasageri, mai ales în perioada concediilor, când orice amânare poate aduce dificultăți și costuri suplimentare.

Compensațiile și drepturile pasagerilor

Conform Regulamentului EC 261/2004, pasagerii au dreptul la compensație financiară atunci când li se refuză îmbarcarea din cauza supra-rezervării. Aceasta variază între 200 și 600 de euro, în funcție de distanța zborului. În plus, companiile aeriene sunt obligate să ofere alternative de transport, vouchere de cazare sau rambursarea costului biletului.

Cu toate acestea, pasagerii trebuie să fie atenți la detalii, cum ar fi realizarea check-in-ului la timp, pentru a fi eligibili pentru compensații. Chiar și așa, cazul vloggerului nu este unul izolat, întrucât acesta a efectuat check-in-ul la timp, dar a rămas pe dinafară alături de alte zeci de pasageri. Așadar, cu aceste practici, oamenii își pierd concediile, banii pe cazare și închirierea autoturismelor la destinație, timpul și multe altele.

Supra-vânzarea biletelor de avion continuă să fie o practică controversată, care afectează mii de pasageri. Deși companiile aeriene încearcă să își maximizeze profitul, aceste practici abuzive creează disconfort și nemulțumiri majore printre clienți. În contextul actual, este esențial ca pasagerii să fie informați despre drepturile lor și să ia măsuri pentru a evita astfel de situații neplăcute.

Citește și: O familie de români învinge Wizz Air: 40.000 de Euro despăgubiri după o cursă de coșmar