Modificare majoră pentru cei care țin banii pe card. Ce presupune noua lege

Publicat: 20 mai 2024, 20:01, de Corina Oprea, în ECONOMIE , ? cititori
Modificare majoră pentru cei care țin banii pe card. Ce presupune noua lege
sursa foto: google

Cei care țin banii pe card trebuie să știe care este limita în ceea ce privește retragerea de numerar. S-a dat lege nouă în acest sens, iar fiecare client al băncii trebuie să știe care este suma maximă pe care o poate scoate de la bancomat într-o zi. Cum poți mări, de altfel, limita.

Lege pentru cei care au banii pe card

Dacă ții banii pe card, este foarte important să cunoști politica băncii care l-a emis. Pentru a evita situațiile neplăcute, fiecare client trebuie să fie informat, mai ales atunci când vine vorba despre retragerea de numerar.

Majoritatea băncilor au limite cuprinse între 3000 și 5000 de lei, care diferă și de tipul de card folosit, dar se pare că acestea pot fi schimbate în funcție de preferința clientului. Spre exemplu, poți face o solicitare la bancă sau direct din aplicația mobilă.

Clienții Raiffeisen Bank pot retrage maxim 3.000 de lei, însă cei care au un card Raiffeisen Bank World Mastercard au o limită de 10.000 de lei.

La BCR, clienții pot retrage zilnic tot 3.000 de lei, limită ce poate ajunge chiar și la 10.000 de lei, în funcție de tipul de card. Clienții BRD pot scoate cel mult 2.000 de lei într-o zi și limita este destul de greu de crescut. În cazul în care doresc să scoată o sumă mai mare de 10.000 de lei, trebuie să se programeze cu 24 de ore înainte la ghișeu.

Dacă ai card la Banca Transilvania, trebuie să știi că poți scoate cel mult 5000 de lei de la bancomat, dar limita poate fi mărită direct din aplicația BT Pay, unde există această opțiune, disponibilă pentru oricine, la orice oră.

Clienții ING pot efectua maxim 30 de operațiuni de depunere și retragere într-o zi, iar suma maximă pe care o pot scoate de la bancomat este de 15.000 de lei. Ca la orice altă bancă, nu există comision, indiferent de sumă.

Fiecare bancă trebuie să anunțe clienții cu privire la orice schimbare care se va produce în privința cardurilor sau a conturilor bancare. Astfel, aceștia vor fi informați și pregătiți pentru noutăți.