Schimbări importante pentru drumul Expres București – Giurgiu. Ce premieră pregătește CNIR
Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) pregătește o transformare semnificativă în modul în care sunt gestionate proiectele de infrastructură rutieră din România. Un anunț recent făcut de directorul general al CNIR, Gabriel Budescu, la Gândul Live, a confirmat că CNIR intenționează să lanseze licitația pentru studiul de fezabilitate al Drumului Expres București – Giurgiu, un proiect pionier care va folosi integral modelarea BIM (Building Information Modelling) în procesul de proiectare.
Primul Proiect Integral CNIR cu BIM
Building Information Modelling (BIM) este o tehnologie inovatoare de modelare 3D, care facilitează planificarea, proiectarea, construirea și gestionarea infrastructurilor de construcție. Prin utilizarea BIM, datele unui proiect pot fi gestionate pe întregul ciclu de viață al acestuia, de la concepție și design până la construcție și întreținere.
Acest proces inteligent permite crearea unor modele detaliate și integrate, îmbunătățind precizia și eficiența în realizarea proiectelor de infrastructură.
Proiecte cu componenta BIM au mai fost implementate în România, dar nu sub egida CNIR. Drumul Expres București – Giurgiu va fi primul proiect integral gestionat de CNIR care va utiliza această tehnologie de la început până la sfârșit.
„Drumul de mare viteză București – Giurgiu va fi un proiect nou, cu studiu de fezabilitate proiectat de noi. Îmi doresc să îl scoatem cât mai repede, dar și cât mai bine. Vreau să intervenim cu un element de noutate, să implementăm pentru prima dată într-un studiu de fezabilitate ca o cerință a beneficiarului soluțiile inovative de tip BIM”a declarat Budescu.
Studiul de fezabilitate pentru Drumul Expres București – Giurgiu va analiza dacă profilul drumului va fi de autostradă sau de drum expres, în funcție de valorile de trafic. De asemenea, va evalua posibilitatea finanțării prin parteneriat public-privat (PPP), oferind soluții pentru o colaborare eficientă între sectorul public și cel privat.
Un alt aspect important al studiului va fi identificarea soluțiilor de conexiune cu Autostrada București Sud (A0) și cu noul pod peste Dunăre Giurgiu – Ruse, care va fi finanțat de Comisia Europeană prin CEF. Aceste conexiuni vor asigura integrarea Drumului Expres în rețeaua rutieră europeană, facilitând astfel mobilitatea și comerțul în regiune.