Schimbări în transportul bucureștean: „Tramvaiul corporatiștilor” intră în renovare
Primăria Municipiului București a anunțat începerea lucrărilor de modernizare a liniei 5 de tramvai, pe segmentul de 4 kilometri dintre Dorobanți (Șoseaua Ștefan cel Mare) și Pipera – Băneasa. Lucrările, realizate de compania Mari Vila, vor costa 134 de milioane de lei. Pentru a asigura transportul călătorilor pe durata lucrărilor, începând de luni, 19 februarie, va fi introdusă linia de autobuze 605.
„Demarăm reabilitarea celebrei linii 5, cunoscută, după părerea mea, ca tramvaiul corporatiștilor. Vom avea parte, în sfârșit, de un tramvai modern care va transforma complet modalitatea de deplasare din centru către nordul Capitalei. Am primit oferte și pentru modernizarea bulevardului Dimitrie Pompeiu și, astfel, vom interconecta rețeaua de tramvai de pe Dimitrie Pompeiu cu linia 5. Vom realiza bucla de pe Pompeiu, având în vedere dezvoltarea extensivă a zonei Pipera”, a declarat viceprimarul Stelian Bujduveanu.
Investiția pentru modernizarea liniei 5 a fost aprobată într-o primă fază pe 2 iunie 2022, iar ulterior Societatea de Transport București (STB) a elaborat Proiectul Tehnic. Linia de tramvai 5 este una dintre cele mai frecventate, cu un număr mediu de 11.731 îmbarcări pe zi. Segmentul care va fi modernizat are o lungime totală de 4,25 kilometri de cale dublă, iar în cadrul proiectului se vor reabilita și 15 peroane. Modernizarea va îmbunătăți accesul către instituții publice importante, precum Direcția Permise și Înmatriculări, și va asigura conexiunea cu linia de metrou M2 Berceni – Pipera. Modernizarea liniei 5 va viza exclusiv segmentul de la Pasajul suprateran Băneasa până la Aeroportul Băneasa.
Pentru a facilita deplasarea călătorilor afectați de lucrări, începând cu 19 februarie 2024, linia 5 va opera pe un traseu modificat, iar transportul va fi preluat de linia navetă de autobuze 605. Aceasta măsură vine ca o soluție temporară pentru a permite desfășurarea lucrărilor de modernizare necesare.
Linia 605 va circula între terminalul „Aeroport Băneasa” și Str. Viitorului (stația „Toamnei”), asigurând astfel conexiunea între zonele afectate de lucrări și restul rețelei de transport.
Autobuzele liniei 605 vor opri în stațiile existente de pe traseu și vor facilita transbordările necesare către alte linii de transport public, asigurând continuitatea și eficiența deplasărilor pe durata modernizării liniei 5.