Se alege praful de Aeroportul Galați – Brăila. Autoritățile dau înapoi și caută finanțare de 600 de milioane de euro
După ce au cheltuit sume considerabil de mari pentru studii de fezabilitate, autoritățile din Galați au revizuit planurile privind construcția mult asteptatului Aeroport Galați – Brăila, iar viitorul acestui proiect vital este încă în ceață din cauza lipsei de finanțare. Chiar și după 10 luni de măsurători, studii și expertize, construirea aeroportului rămâne în aer, și asta din cauza costurilor estimate înalte și a sursei de finanțare incerte.
Președintele Consiliului Județean Galați, Costel Fotea, care inițial se arăta optimist cu privire la proiect, a început să fie sceptic în legătură cu finalizarea acestuia. Într-un interviu recent, Fotea a declarat că, deși se lucrează la studiul de fezabilitate și la alte studii tehnice, proiectul aeroportului nu are încă asigurată finanțarea necesară.
De asemenea, el a dezvăluit că estimează că aeroportul ar putea costa în jur de 500-600 de milioane de euro, o sumă considerabil mai mare decât costurile altor aeroporturi din țară, cum ar fi Aeroportul Ghimbav din Brașov, care a costat 140 de milioane de euro.
În ciuda acestor incertitudini, autoritățile locale au alocat deja peste 20 de milioane de lei (aproximativ 4 milioane de euro) pentru studiul de fezabilitate al aeroportului, fără a avea, în prealabil, o sursă de finanțare sigură.
De asemenea, guvernul român a precizat că va aloca doar 15 milioane de lei pentru studiul de fezabilitate și studiile asociate, astfel încât diferența semnificativă trebuie acoperită în solidar de către Consiliile Județene Galați și Brăila. Acest lucru pune o presiune suplimentară pe bugetele județene, care sunt deja implicate în finanțarea acestui proiect ambițios.
Cu finanțarea incertă și estimările de cost ridicate, Aeroportul Galați – Brăila rămâne în aer, iar autoritățile trebuie să găsească soluții pentru a face acest vis al gălățenilor și brăilenilor o realitate.