Se construiește cel de-al doilea pod peste Dunăre, între Giurgiu și Ruse. A fost aprobată prima etapă a proiectului
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat demararea primilor pași pentru construirea celui de-al doilea pod peste Dunăre, între Giurgiu și Ruse, finanțat din fonduri europene. Acest proiect, vital pentru decongestionarea traficului din zonă, a început cu realizarea unui studiu de fezabilitate, aprobat recent.
Totul despre al doilea pod peste Dunăre
În cadrul unei vizite pe șantierul Autostrăzii A7, Buzău-Focșani, Grindeanu a discutat despre situația actuală a traficului peste Dunăre, marcată de lucrările efectuate de partea bulgară la Podul Prieteniei. Aceste lucrări au determinat necesitatea traversării fluviului prin intermediul bacului, care nu poate suplini în mod eficient funcționalitatea unui pod.
Grindeanu a clarificat situația actuală, menționând că „un bac nu poate înlocui un pod”. Ministrul a subliniat că lucrările la pod se desfășoară pe partea bulgară și că România a depus deja și a obținut aprobarea pentru un nou proiect de pod, finanțat prin CEF (Connecting Europe Facility).
„Vorbim de un bac care nu are cum să suplinească un pod. Eu am văzut în această perioadă foarte multe postări ale jurnaliştilor legate de traversarea pe pod şi cum toate lucrările de pe partea bulgară nu sunt la noi. Am înţeles că există perioade în care se stă 15-20 de minute, nu se stă cu orele.
Vorbim de un punct de trecere privat la bac. Cei care cred că se stă la pod pentru că nu este acest bac pus în funcţiune, lucrările nu sunt pe partea română, sunt pe partea bulgară.
Noi am depus şi a fost aprobat pe CEF, aşa se încep toate proiectele europene cu studiile de fezabilitate, l-am depus, este aprobat. Un nou pod peste Dunăre care să dubleze actualul pod şi este finanţare europeană”, a explicat Sorin Grindeanu.
Pe lângă proiectul noului pod, ministrul a vorbit și despre planurile de dezvoltare pentru Aeroportul „Henri Coandă”. În prezent, capacitatea actualului terminal este de aproximativ 24-25 milioane de călători pe an, însă traficul real se situează sub 20 de milioane.
Cu toate acestea, Grindeanu a subliniat necesitatea pregătirii pentru viitor prin planificarea construcției unui nou terminal, Terminal 2, și investiții în modernizarea Terminalului 1.
Grindeanu a explicat că guvernul analizează mai multe opțiuni pentru finanțarea noului terminal, inclusiv împrumuturi externe de la Banca Mondială și Banca Europeană de Investiții sau printr-un parteneriat public-privat.
Totodată, ministrul a făcut un apel public către ministrul Fondurilor Europene, Marcel Boloș, solicitând ca profitul generat de compania aeroportuară să fie reinvestit în creșterea calității serviciilor oferite de aeroport.
„În acest moment, numerele arată aşa: suntem aproape şi se va depăşi traficul pe care l-am avut înainte de pandemie, o dată cu pandemia acel trafic a picat. Capacitatea actualului terminal este undeva la 24-25 milioane de călători pe an, nu am ajuns încă acolo, suntem sub 20 de milioane, dar asta nu înseamnă că nu trebuie avute în vedere planuri pentru construcţia noului Terminal 2 şi investiţii în Terminalul 1, pentru că nu se exclud.
O parte din acest profit al acestei companii, dacă va rămâne în continuare, un apel public către domnul Boloş să ne lase banii pe care îi produce compania să îi reinvestească, astfel încât să crească calitatea serviciilor în aeroport.
Terminalul, studiem la nivel de Guvern, pentru că sunt mai multe abordări pe care le putem avea: pe deoparte, putem să-l facem noi cu împrumuturi externe – Banca Mondială, BEI, toată lumea vrea să dea bani – sau putem să abordăm o altă cale, cea a parteneriatului public-privat. Asta e o decizie politică pe care o să o luăm la nivel de Guvern”, a precizat Sorin Grindeanu.