Se dau în trafic primii kilometri de autostradă construiți de chinezi în România!
Oficialii de la Transporturi au anunțat că de astăzi se va deschide circulația pe primul tronson din lotul 3 al Autostrăzii Bucureștiului (A0) Nord, construit de compania chineză CCECC. Este vorba de circa 2 kilometri din lotul 3 Nord, care vor permite punerea în valoare a încă 9 kilometri din lotul 2 Nord, finalizat încă de anul trecut de grupul UMB.
Se dau în trafic primii kilometri de autostradă construiți de chinezi în România. Deschiderea sectorului de circa 2 km se va face printr-o descărcare provizorie, printr-un sens giratoriu cu bretele de legătură directe, poziționat sub viitorul pasaj al A0 peste DN2, după cum explica, la începutul săptămânii, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scrioșteanu. Este vorba de cei aproximativ 2 km cuprinși între DN 2 și tronsonul din Autostrada Bucureștiului (A0) aferent Lotului 2 Nord până la A3, finalizat la sfârșitul anului trecut.
Se dau în trafic primii kilometri de autostradă construiți de chinezi în România. Ce lucrări s-au executat și ce urmează
Potrivit lui Irinel Scrioșteanu, stadiul actual al lucrărilor pe lotul 3 Nord al A0, executate de China Civil Engineering Construction Corporation (CCECC) este următorul:
Cu două zile înainte de deschidere:
- S-au finalizat lucrările de asfaltare a bretelelor de legătură cu DN 2;
- Se lucrează la realizarea semnalizării rutiere verticale și orizontale;
- Se montează parapetului median și parapetul lateral pe ultimele zone;
- Se fac testele sistemului de iluminat de public.
În paralel, pe restul amplasamentului:
- Continuă lucrările la nodul rutier definitive;
- Continuă lucrările de realizare a sistemelor de scurgere ape pluviale;
- Continuă lucrările la sistemul ITS;
- Continuă lucrările pe amplasamentul până la joncțiunea cu Lotul 4 Nord, în proximitatea DN3.
Traseul lotului 3 Nord al A0 este cuprins pe teritoriul județului Ilfov între DN 2, în dreptul localității Afumați, și DN 3, în zona Cernica, și are o lungime de 8,6 km.
România are, în prezent, aproape 1.200 km de drum de mare viteză (drum expres și autostradă), dintre care peste 200 km au fost deschiși în ultimii doi ani. Ultimul drum de mare viteză dat în trafic a fost DEx12 Craiova – Pitești, deschis pe 28 și 29 noiembrie. Următorul lot de autostradă care va fi dat în trafic este lotul 3 Râmnicu Sărat – Mândrești Munteni al A7 Buzău – Focșani.