Se deschide primul drum expres din Ardeal. Face parte din celebrul proiect Via Carpatia
Drumul expres Oradea – Autostrada A3 se întinde pe o distanță de peste 19 kilometri, având un profil de drum expres pe o lungime de 16 kilometri.
Drumul de legătură Oradea – Autostrada A3 se pregătește să fie deschis traficului în săptămâna următoare, potrivit autorităților, marcând un moment important în cadrul proiectului Via Carpatia, o șosea de mare viteză care conectează nordul și sudul Europei. Această inițiativă a fost asumată prin intermediul Inițiativei celor 3 Mări, la care România s-a alăturat. Este primul drum expres din Ardeal.
Tronsonul Oradea – Autostrada A3 se întinde pe o distanță de peste 19 kilometri, având un profil de drum expres pe o lungime de 16 kilometri. Chiar dacă au fost aduse modificări semnificative proiectului inițial, acest drum este finalizat la termen și va facilita transferul direct de pe centura Oradea către rețeaua de autostrăzi din Ungaria, precum și către viitoarea autostradă spre Cluj-Napoca.
Via Carpatia reprezintă unul dintre proiectele majore asumate în cadrul acestei platforme, la care România este parte. Traseul acestei autostrăzi începe în Lituania, de la Marea Nordului, și se extinde până în Grecia, la Marea Egee, urmând să fie conectat și la Marea Neagră pe A1, odată ce lucrările pe Valea Oltului sunt finalizate.
Premierul Marcel Ciolacu a vorbit despre importanța acestui tronson: „Acest drum face parte dintr-o rețea de mare viteză pe care ne-am angajat să o construim. Este, de fapt, o combinație între un drum național și un drum expres”. Proiectul a fost inițiat în 2016 printr-un protocol de colaborare între Primăria Oradea și Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), fiind primul proiect de acest fel în România. Ilie Bolojan, președintele Consiliului Județean Bihor, adaugă că deschiderea acestui tronson va avea un impact pozitiv asupra traficului din zona metropolitană, reducând numărul de accidente și consolidând legăturile directe ale Oradiei cu Europa.
Pe lângă acest proiect, Inițiativa celor 3 Mări implică și alte inițiative majore în care România este implicată, precum construcția unei căi ferate de peste 2.000 de kilometri între Gdansk, Polonia, și Constanța, reabilitarea cursului Dunării și realizarea gazoductului BRUA, care va asigura accesul la noi surse de gaze naturale.