Se inaugurează centura de 11 km. la care s-a lucrat 7 ani! ”E o zi istorică”
Astăzi, municipiul Bârlad marchează o zi istorică cu deschiderea oficială a variantei ocolitoare care promite să schimbe semnificativ peisajul rutier al regiunii. Noua centură, un drum de 11,28 km cu câte o bandă pe sens, va începe să funcționeze începând de la ora 15:00 și va aduce cu sine o serie de beneficii pentru locuitorii Bârladului și pentru cei care tranzitează zona.
Primarul municipiului Bârlad, Dumitru Boroș, a subliniat importanța acestui proiect într-o declarație entuziastă: „29 august va rămâne o zi istorică pentru Bârlad. Este ziua când dăm în exploatare varianta de ocolire a Bârladului. Este cea mai mare investiție de după 1989, investiție care vine la pachet cu niște beneficii atât pentru municipiul Bârlad, cât și pentru cei care tranzitează din partea de nord a Moldovei, din Republica Moldova și din partea de sud a țării.”
Noua variantă ocolitoare are scopul de a permite traficului rutier de tranzit să ocolească centrul orașului, reducând astfel congestia și impactul negativ al traficului greu asupra infrastructurii urbane. În plus, se estimează că proiectul va conduce la economii imense la bugetul local, având în vedere că traficul greu a avut un impact devastator asupra drumurilor din Bârlad timp de 34 de ani. Totodată, se preconizează o îmbunătățire a calității aerului în municipiu.
Proiectul, care a început cu lansarea licitației pe 2 august 2017, a fost finalizat după șapte ani de muncă, cu o întârziere considerabilă față de termenul inițial. Contractul, semnat în octombrie 2018, a fost atribuit Asocierii SC TEHNIC ASIST SRL – X-WAY INFRASTRUCTURE S.R.L. (anterior FOSTA CONCEPT INFRASTRADE LOGISTIC SRL și FOSTA SC TASS INFRA LOGISTIC SRL), pentru suma de 132 de milioane de lei. Conform contractului, termenul de execuție a lucrărilor era de 22 de luni, iar proiectul tehnic urma să fie realizat în 8 luni.
Varianta Ocolitoare Bârlad include trei intersecții cu drumurile naționale DN24, DN24D și DN24A, patru poduri (Pod Bârlad, Pod Trestiana, Pod Bârlad și Pod Simila), trei pasaje și două parcări de scurtă durată, toate construite pentru a îmbunătăți fluxul de trafic și pentru a facilita accesul în și dinspre zona de frontieră cu Republica Moldova.
În încheiere, primarul Boroș a subliniat că acest proiect reprezintă un exemplu de solidaritate și unitate a clasei politice, aducând în prim-plan importanța colaborării pentru realizarea unor obiective majore pentru comunitate. „Este timpul să evidențiem o solidaritate și o unitate a clasei politice, pentru că un asemenea obiectiv nu poate fi rodul unui om, al unui actor politic sau al unui decident tehnic-administrativ,” a adăugat el.