Se introduce o nouă taxă în România. 8 din 10 șoferi vor trebui să o plătească
![Se introduce o nouă taxă în România. 8 din 10 șoferi vor trebui să o plătească](https://media.puterea.ro/3ZrtO_rA6keLFXJRUUaSssK4eXY=/1200x675/smart/filters:contrast(5):format(webp):quality(80)/https://www.puterea.ro/wp-content/uploads/2025/02/traffic-4610114_1280.jpg)
Șoferii care au mașini vechi ar putea fi nevoiți curând să achite o nouă taxă care se introduce în România. O decizie în această privință va fi luată de Guvern în acest an, până în vară. Dacă va fi introdus, noul impozit va afecta 8 din 10 șoferi din țara noastră.
O nouă taxă pentru șoferi s-ar putea introduce în țara noastră
România este presată să-i taxeze mai mult pe cei care dețin mașini vechi, care poluează mai mult. Este vorba despre un jalon asumat din PNRR. În cazul în care țara noastră nu se conformează, riscă să piardă sume importante din fondurile europene.
Marcel Boloș, ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene din România, a declarat că noul impozit pentru vehiculele cu emisii mari de CO2 ar urma să fie introdus de la 1 ianuarie 2026. De asemenea, a explicat că această taxă va fi calculată într-un mod simplu. Mai exact, cu cât o mașină poluează mai mult, cu atât proprietarul va fi nevoit să achite mai mult.
Luni, 10 februarie, reprezentanții Comisiei Europene ajung în România. Printre subiectele care vor fi atinse în cadrul discuțiilor se numără și eforturile pe care țara noastră le face ca să reducă poluarea.
Ministrul Boloș a vorbit și despre impactul pe care-l va avea acest demers.
„Acest jalon are un impact semnificativ asupra populației, având în vedere că peste 8 milioane de astfel de mașini se află în parcul auto al României, influențând implicit sistemul de impozitare al mijloacelor de transport”, a declarat Marcel Boloș.
Cum sunt taxate vehiculele în restul Uniunii Europene
Acest impozit nu este introdus în premieră în țara noastră, ci este practicat deja de mai multe state membre ale Uniunii Europene.
Spre exemplu, în Danemarca, impozitul anual variază între 88 și 3.000 de euro, în funcție de cât de poluant este vehiculul. În Belgia, există o taxă ce trebuie achitată în momentul în care este cumpărată mașina, iar ulterior taxa se calculează în funcție de emisiile de CO2. Iar în Grecia, proprietarii plătesc până la 3,72 euro per gram de CO2 peste 90 g/km., potrivit profit.ro.