Se mai lucrează și pe calea ferată! Ce progrese sunt pe șantierele din țară
:format(webp):quality(80)/https://www.puterea.ro/wp-content/uploads/2025/03/santiere-cale-ferata.jpg)
Sunt progrese și pe șantiere de cale ferată, chiar dacă ritmul nu este la fel de susținut cum se întâmplă cu proiectele de infrastructură rutieră. Potrivit datelor prezentate de CFR Infrastructură aferente lunii ianuarie 2025, cel mai bine s-a lucrat pe linia CF Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor.
Se mai lucrează și pe calea ferată. Cele mai mari progrese pe șantierele de cale ferată din țară au fost înregistrate în ianuarie 2025 pe loturi ale liniei Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor. Lucrările de electrificare și reabilitare pe aceste loturi sunt realizate de asocieri conduse de Alstom și WeBuild.
Asocierea Alstom – Arcada a raportat în ianuarie cel mai mare progres de pe șantierele de cale ferată din România pe lotul Cluj Napoca – Aghireș. Stadiul lucrărilor pe acest tronson de peste 30 de kilometri a trecut de 23%, după un avans de 2 punte procentuale, potrivit datelor CFR Infrastructură aferente lunii ianuarie 2025.
Se mai lucrează și pe calea ferată. A doua poziție este ocupată de asocierea WeBuild – Pizzarotti – Salcef, care a avut un progres de 1,72 de puncte procentuale pe lotul Aleșd – Frontieră Ungaria (46,74 km). Gradul de execuție pe acest lot de la graniță se apropie astfel de 10%. Podiumul este completat de asocierea Alstom – Arcada, cu un avans de 1 punct procentual pe lotul Aghireş – Poieni (36,53 km). Realizat în proporție de 32%, acesta este cel mai avansat lot din cele patru ale liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor. Fiind lucrări finanțate prin PNRR, ele trebuie finalizate până în decembrie 2026.