Se reia circulația trenurilor către Giurgiu pe podul de la Grădiștea, după 20 de ani
După aproape 20 ani, trenurile vor circula din nou pe podul de la Grădiștea pe vechiul traseu către Giurgiu. În prezent, circulația este deviată pe un traseu ocolit pe la Videle, ceea ce presupune câteva ore bune în plus pentru pasagerii care doresc să ajungă la Giurgiu sau în Bulgaria.
Situația datează de aproape două decenii, după ce podul vechi de la Grădiştea s-a prăbușit în anul 2005.
Din primăvara viitoare, însă, se va putea circula pe podul de la Grădiștea, a anunțat CFR Infrastructură. Până atunci ar urma să fie finalizate și lucrările între Vidra și Comana, executate la acest moment în proporție de 80%.
„Lucrările de modernizare a liniei de cale ferată între Vidra și Comana, inclusiv la noul pod de la Grădiştea, dar și lucrările conexe de reparații la terasamente și suprastructura feroviară între Bucureşti Nord-Jilava-Giurgiu nord frontieră au ajuns la un stadiu fizic de 80%.
Cu o întârziere cauzată de lucrările suplimentare de consolidare a terenului executate în localitatea Daia, dar și de procesul de fabricare și furnizare a unor componente metalice, lucrările feroviare pe întregul traseul București Nord – Grădiștea – Giurgiu Nord se apropie de finalizare, iar din primăvara anului viitor constructorul ne asigură că trenurile vor circula pe noul pod feroviar de la Grădiştea”, a transmis CFR Infrastructură.
Traseul căii ferate între Vidra și Comana are o lungime de 12,02 km și va avea 4 poduri feroviare, 2 viaducte cu 27 de deschideri, în direcția Giurgiu, respectiv 8 deschideri, în direcția București, 10 podețe, 8 subtraversări (tip C2) pentru mamifere mici și două clădiri noi pentru publicul călător – PO GRĂDIȘTEA și Hm COMANA, compartimentate cu spații interioare moderne – săli de așteptare, grupuri sanitare, case de bilete etc.