Șeful ANPC despre casele de marcat fără casieri: Este o abordare discriminatorie
Automatizarea caselor de marcat din supermarketuri este o abordare discriminatorie, pentru că ar fi trebuit să se ia în calcul prezenţa la cumpărături şi a consumatorilor în vârstă, care nu sunt familiarizaţi cu toate diligenţele pentru a-şi scana singuri cumpărăturile, a declarat preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), Horia Constantinescu.
„Nu cred că alegerea are legătură neapărat cu a-ţi scana singur produsele. Cred, în acelaşi timp, că această automatizare ar fi trebuit să ia în calcul prezenţa la cumpărături a consumatorilor în etate, în vârstă, nefamiliarizaţi cu toate diligenţele de a-şi scana şi a-şi marca singuri cumpărăturile. Or, la acest moment, cred că este o abordare discriminatorie din această perspectivă, dar, din discuţiile purtate cu o parte dintre reprezentanţii operatorilor economici ce implementează acest sistem, am înţeles, lucru pe care îl vom şi verifica, că aceste case beneficiază, totuşi, de o asistenţă din partea personalului angajat al operatorului economic. Cred că este imperios necesară păstrarea caselor asistate direct de casier, tocmai pentru a putea răspunde întrebărilor consumatorilor legat de o anumită cantitate, calitate sau orice altă informaţie ar avea nevoie legat de produsele achiziţionate”, a afirmat Horia Constantinescu într-o dezbatere de specialitate.
Scandalul caselor de marcat fără casieri a stârnit nenumărate discuții, după ce Auchan a anunțat că renunță la o parte din casele de marcat cu casieri, proces implementat deja, iar clienții trebuie să scaneze singuri produsele și să plătească.
Decizia a fost luată, pe de o parte, pentru că este greu de găsit forță de muncă, iar, pe de altă parte, pentru că automatizarea se înscrie în tendințele actuale, iar o mare parte dintre consumatori preferă casele self service.
Retailerul a ținut să precizeze că în nici un caz nu vor fi disponibilizați casieri, care vor deveni consultanți pentru clienții care fac cumpărături.
Asociaţia Sută la Sută Românesc, prin platforma Tribuna Consumatorilor, în parteneriat cu Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului (ANPC). a organizat, luni, o dezbatere despre protecţia şi drepturile consumatorilor din România.
Ziua Mondială a Drepturilor Consumatorului este marcată, anual, pe data 15 martie, pentru a sensibiliza opinia publică despre importanţa cunoaşterii drepturilor consumatorilor din întreaga lume, fiind şi un bun prilej pentru mobilizare în vederea protejării acestora.
Citeste si Scandalul caselor de marcat de la Auchan. „Nicio persoană nu a fost disponibilizată”