Sejururi inexistente la munte şi la mare, pe o celebră platformă online. Poliţiştii au depistat o femeie care a înșelat turiști între 2022-2024
:format(webp):quality(80)/https://www.puterea.ro/wp-content/uploads/2024/07/aglomeratie-litoral.webp)
Polițiștii din București au efectuat percheziții în Capitală și Brașov într-un dosar de înșelăciune, vizând o femeie care ar fi oferit servicii turistice false online între 2022-2024, încasând plăți fără a le furniza. Suspecta a fost identificată și urmează să fie audiată.
Trei percheziţii în Bucureşti şi judeţul Braşov
Este vorba de trei mandate de percheziție domiciliară în municipiul București și în județul Brașov, într-un dosar penal privind săvârșirea infracțiunii de înșelăciune în formă continuată.
Anchetatorii susţin că în perioada 2022-2024, o femeie ar fi oferit, prin intermediul unei platforme online, servicii turistice în mai multe zone din țară, iar respectivele servicii nu ar fi putut fi puse la dispoziție.
De asemenea, în scopul inducerii în eroare și obținerii de beneficii necuvenite, ea ar fi pus persoanele vătămate să achite contravaloarea serviciilor în contul personal.
„În vederea administrării materialului probator, astăzi, 19 martie 2025, polițiștii din cadrul Serviciului de Investigare a Criminalităţii Economice Sector 4 au pus în executare trei mandate de percheziție domiciliară.
Persoana bănuită de comiterea faptei a fost depistată, în județul Brașov și urmează să fie condusă la audieri.
Cercetările sunt continuate de către polițiști din cadrul Serviciului de Investigare a Criminalităţii Economice Sector 4, sub supravegherea Parchetului de pe lângă Judecătoria Sectorului 4, sub aspectul săvârșirii infracțiunii de înșelăciune în formă continuată”, transmite Poliţia.
Sejururi la hoteluri care nu mai funcţionează
Potrivit unor surse, mai mulți turiști au fost înșelați după ce au plătit pentru sejururi la un hotel din Mamaia Nord, care nu mai funcționează de un an. „Patroana” unei agenții de turism a oferit prin platforma Booking servicii turistice la pensiuni din Bușteni și Năvodari, deși acestea fie nu erau funcționale, fie nu aveau utilități sau chiar erau inexistente. Victimele erau convinse telefonic să achite sumele în contul personal al suspectei, generând un prejudiciu considerabil.
Un caz aparte a fost al unei familii care a pierdut o sumă mai mare, descoperind la fața locului că hotelul la care urmau să se cazeze fusese scos la vânzare.
Inspectoratele de poliție din întreaga țară au primit zeci de plângeri de la începutul sezonului estival, iar comisarii de la Protecția Consumatorului îi sfătuiesc pe turiști să verifice autenticitatea unității de cazare înainte de a achiziționa pachete turistice.