Sfaturi despre bune practici și strategii pentru creșterea afacerii în online
În pregătirea sezonului de shopping toamnă-iarnă, agenția five elements digital prezintă o suită de bune practici și strategii pe care antreprenorii din e-commerce și nu numai le pot folosi pentru a-și optimiza platformele online.
Pe fondul migrației accelerate către comerț online din partea consumatorilor, aceasta este o perioadă excelentă pentru a consolida prezența online a oricărui business la început de drum sau cu o prezență deja consolidată în piață.
Agenția notează că în cazul bugetelor alocate pentru marketing în România, ca de altfel în numeroase alte țări, acestea sunt dependente de nișă, dar și competiție. Totuși, pe baza experienței agenției, în e-commerce este vorba, în general, de bugete între 5.000 și 7.500 de euro pe lună, împărțite în funcție de obiective între campanii PPC directe, anunțuri pe motoare de căutare sau social media, preponderent Facebook. Nu este exclus ca pentru un jucător mare și bine stabilit pe piață, bugetul să ajungă chiar la 100.000 de euro într-o singură lună, cu un buget separat pentru brand marketing clasic.
„România a avut o creștere excepțională în acest sector de promovare în ultimii șapte ani, din ce am sesizat din interacțiunea cu clienții, dar și din cum se mișcă piața. În cazul bugetului, e important de reținut că pot fi atinse obiective și cu sume mai mici, dar acelea sunt, de regulă, excepțiile. Am întâlnit cazuri de business-uri B2B care și-au crescut veniturile lunare până la sume de cinci cifre cu doar 700 de euro pe lună, în care era inclus și un fee pentru agenție. Totodată, pot fi derulate campanii SEO cu bugete de aproximativ 1.000 de euro. Subliniez însă că acestea sunt excepții, de aceea noi la five elements digital începem mereu cu un audit”, a declarat Steffen Heringhaus, fondator five elements digital.
Lecții de SEO pentru un site nou
Succesul unei platforme online în 2021-2022 poate fi determinat de trei aspecte mari. În primul rând, este vorba de accesibilitatea și capacitatea motoarelor de căutare de a-l indexa, iar în acest caz administratorul platformei trebuie să se asigure că tot conținutul e furnizat într-o manieră ușor de parcurs. Apoi, este vorba de conținut, care nu se oprește doar la text – în e-commerce este relevantă și oferta de produse și de cum sunt descrise acestea pentru a fi ușor de găsit de către potențiali clienți.
Nu în ultimul rând, e vorba de autoritatea în motoarele de căutare – în acest caz ce apare între primele rezultate sunt site-uri care furnizează rezultate pe care oamenii le caută. În cazul în care abordează practici înșelătoare, vor fi depunctate. Totodată, autoritatea se poate pierde și în cazul migrării unui site, tocmai de aceea este important ca acest pas să fie făcut cu o abordare SEO consolidată.
Cei mai importanți factori SEO pentru platformele online de care trebuie să se țină cont pot fi rezumați în această listă: o adresă SEO friendly (ușor de înțeles și scris), sitemaps în format xml, organizarea meta etichetelor pe fiecare pagină, dacă e nevoie (titlu, descriere, robots, canonical), HTML5 și folosirea corectă a heading-urilor (titluri și subtitluri), controlarea etichetelor din imagini, date structurate, optimizarea pentru dispozitive mobile și, nu în ultimul rând, PageSpeed.
Odată ce toate aceste elemente sunt asigurate, optimizarea SEO este un efort continuu și de lungă durată. Tocmai de aceea, odată cu lansarea unei platforme noi, recomandă investirea unui buget inițial (exemplu: 1.000 de euro) în campanii pe social media sau cuvinte cheie (în funcție de business) pentru a valida dacă publicul e cel vizat de business și cum interacționează cu platforma.