Sfinții guvernanți paraleli ai lui Murphy
Se spune că omul sfințește locul. Dar ce faci atunci când spurcă raiul? Guvernezi! Sau exact mimezi guvernarea. An de an, constatăm că la conducerea ministerelor și a instituțiilor cheie ale statului sunt parașutați politic toți mai mulți neaveniți și troglodiți care până la înscăunare n-au condus nimic în viața lor, decât poate o mașină sau vreo damă la hotel.
Astfel, s-a ajuns ca expresia „Greu la deal cu boii mici și la vale junici” să devină ceva obișnuit pentru cei care au fost cocoțați politic la butoanele puterii, iar așteptările de la ei sunt ca și cum ai avea speranțe să tragi un urs de coadă. Dar, tot timpul am spus că se poate și mai rău. Și răul mare de azi, va fi mâine unul mai mic. Însă, cu numirile politice din ultima perioadă România a intrat în Cartea Recordurilor.
Astăzi, țara noastră are un preot – Marcel Boloș, la conducerea Ministerului de Finanțe, un fost plutonier de poliție – Mihai Busuioc, la șefia Curții de Conturi a României, un inginer naval, Ligia Deca, la butoanele Ministerului Educației și o licențiată „în rusă comercială” la Moscova-Raluca Turcan, la Ministerul Culturii.
Dar este strigător la cer că de-a lungul timpului o mulțime de „specialiști” paraleli au fost plimbați pe la butoanele mai multor ministere. Și cel mai elocvent exemplu este tandemul Marcel Boloș-Carmen Moraru. El, preotul fără parohie de la Oradea, a ajuns, pas cu pas, la conducerea ministerelor Dezvoltării, Transporturilor, Fondurilor Europene, Cercetării și Finanțelor.
Iar ea, locotenenta lui Boloș, dacă nu cumva chiar șefa lui Boloș, venită de la „Sticle și borcane” Călărași, a ajuns să dirijeze turismul, afacerile externe, transporturile, fondurile europene, energia și acum finanțele. Și PSD a avut o mare „specialistă” în persoana „Satanei” Rovana Plumb, plimbată pe la Protecția Consumatorului, Mediu, Muncă, Fonduri Europene, Educație și chiar Transporturi.
Mai grav este că la fiecare minister există o armată de „specialiști” paraleli cu obiectul muncii. Iar cea mai concludentă situație este la Ministerul Transporturilor, unde Sorin Grindeanu face reforma feroviară cu un absolvent de istorie-Ștefan Roșeanu, gestionează proiectele strategice cu un profesor de geografie-Robert Răzvan Dobre, controlează Registrul Auto Român cu un agronom-Mihai „Pufu” Alecu, dirijează traficul aerian de la Romatsa cu un economist-Adrian Cojoc și manageriază Aeroportul Otopeni cu inginer de drumuri, poduri și căi ferate-Sorin Radu Păun.
Astfel, pas cu pas, România a ajuns să fie condusă de profesioniștii lui Murphy, adică de genul celor care „dacă nu poţi să uimeşti lumea cu inteligenţa ta, zăpăceşte-i pe toţi cu tâmpeniile tale!”. Așadar, prezentul este grandios, iar viitorul va fi strălucitor!