Sforarul șef Bogdan Mîndrescu, artizanul climatizării de 25.000.000 de euro de la Aeroportul Otopeni
Sforarul șef al Ministerului Transporturilor, secretarul de stat Bogdan Mîndrescu, este cel care a orchestrat transformarea Aeroportului Otopeni într-o saună uriașă pentru că a pregătit încă un tun financiar de proporții.
De aproape trei săptămâni, instalațiile de climatizare din Aeroportul Internațional Henri Coandă nu funcționează, fapt pentru care, zilnic, mii sau chiar zeci de mii de pasageri au fost obligați să aștepte îmbarcarea la temperaturi de peste 30 de grade. De ce? Pentru că instalațiile de climatizare ale aeroportului nu au funcționat.
Penalități de peste 300.000 de euro neîncasate de Aeroportul Otopeni din dispoziția lui Mîndrescu
Însă, ceea ce nu s-a spus este faptul că mentenanța Aeroportului Otopeni, adică întreținerea și funcționarea sistemului de climatizare, este asigurată de grupul de firme UTI controlate de Tiberiu Urdăreanu. Ca atare, Compania Națională Aeroporturi București (CNAB), avându-l director general pe Florin Dimitrescu, a încheiat cu UTI în 2020 un contract de mentenanță, pe patru ani, în valoare de 25.000.000 de euro. Dar, atenție, în contract sunt prevăzute penalități de 2.000 de euro pentru fiecare eveniment de nefuncționare a sistemului de climatizare a aeroportului.
Mai mult, în contract s-a stipulat că dacă în 20 de minute nu se remediază problema nefuncționării climatizării se aplică penalități de 100 euro la fiecare 10 minute. Însă, surprinzător, de trei săptămâni nu funcționează climatizarea în Aeroportul Otopeni, dar conducerea CNAB, în frunte cu directorul general Gabriel Burlacu, n-a perceput nicio penalitate firmei UTI. De ce? Pentru că a așa a dispus sforarul șef al Transporturilor, Bogdan Mîndrescu, iar directorul general Gabriel Burlacu, fiind omul său s-a conformat dispozițiilor acestuia.
La un calcul simplu, reiese că prin neaplicarea penalităților de 100 euro/10 minute, Aeroportul Otopeni a fost păgubit zilnic cu 14.400 de euro, ceea ce înseamnă că în cele trei săptămâni de nefuncționare a sistemului de climatizarea valoare totală a penalităților se ridică la peste 300.000 de euro. Dar, nu s-a aplicat nicio penalitate firmei UTI din dispoziția sforarului șef Bogdan Mîndrescu.
La vremuri noi, tot noi… UTI
Potrivit informațiilor noastre, furnizate de băieții cu ochii roată care monitorizează Aeroportul Otopeni și nu numai, săptămâna viitoare, CNAB va semna un nou contract de mentenanță de cel puțin 25.000.000 de euro unde firma câștigătoare va fi tot UTI. Iar sforarul șef Bogdan Mîndrescu este artizanul încheierii noului contract cu firma lui Tiberiu Urdăreanu. Însă, trebuie precizat că acel contract din 2020, de 25.000.000 de euro, a fost semnat de către directorul general Florin Dimitrescu. Numai că după ce a semnat acel contract, Florin Dimitrescu a plecat ca director general la …UTI, adică tocmai la firma cu care semnase contractul de 25.000.000 de euro cu CNAB. Adică, Dimitrescu a dat și tot el a luat!
Teodor Postelnicu, omul lui Mîndrescu cu vorbele de la Otopeni
Ca să fie sigur că nu va ieși scandal cu noul contract de climatizare cu UTI de la Aeroportul Otopeni, sforarul șef Bogdan Mîndrescu l-a demis pe purtătorul de cuvânt al CNAB, Valentin Iordache, și l-a numit în locul acestuia pe un om de său. Este vorba de Teodor Postelnicu care a mai fost pe această funcție în 2017 când Bogdan Mîndrescu era directorul general al CNAB.Oare câte tunuri mai trebuie să dea sforarul Bogdan Mîndrescu la Ministerul Transporturilor pentru ca acesta să fie demis de premierul Marcel Ciolacu ori să fie luat de DNA?