Sforarul „Vuitton” al Transporturilor, Bogdan Mîndrescu, și baronul Horia Teodorescu vor să predea Austriei porturile Tulcea și Sulina
Sforarul „Vuitton” al Transporturilor, Bogdan Mîndrescu, și baronul PSD de Tulcea, Horia Teodorescu, au pus la punct un plan diabolic de „măritare” a porturilor Tulcea și Sulina prin care statul român să piardă suveranitatea la gurile Dunării, în favoare Austriei.
Din când în când, sforarul „Vuitton” al Transporturilor, secretarul de stat Bogdan Mîndrescu, se relaxează la o pensiune din Delta Dunării, deținută de către un personaj din anturajul baronului PSD de Tulcea, Horia Teodorescu. Însă, surprinzător, de câteva luni, Bogdan Mîndrescu răspunde și de domeniul naval, fapt pentru care a pregătit un plan diabolic prin care statul român va pierde controlul la gurile Dunării.
Vizita fiului președintelului Austriei de la Sulina și implicațiile uriașe de la gurile Dunării
În acest an, Manfred Seitz își încheie mandatul de președinte al secretariatului general al Comisiei Dunării, cu sediul la Budapesta. Însă, potrivit informațiilor noastre, un anumit grup de interese din Austria vor să-l impună în locul lui Manfred Seinz pe Dragoș Soare, în prezent șef Secție Căi Navigabile Giurgiu, din cadrul Administrației Fluviale a Dunării de Jos (AFDJ) Galați.
Acesta este și membru în Consiliul de de Administrație de la AFDJ Galați, instituție aflată sub tutela Ministerului Transporturilor, adică a sforarului „Vuitton” Bogdan Mîndrescu. Vizita recentă la Sulina a lui Florian Van der Bellen, fiul președintelui Austriei, a pus pe tapet planul prin care porturile Sulina și Tulcea să fie „măritate” unui anumit grup de interese din Austria. La ora actuală, cele două porturi se află sub controlul Administrației Zonei Libere Sulina, instituția subordonată Consiliului Județean Tulcea.
Întâmplător sau nu, director la AZL Sulina este Dragoș Ioniță, omul baronului Horia Teodorerscu, care deține și restaurantul Perla unde au avut loc recent discuțiile cu fiul președintelui Austriei. În plus, mai trebuie precizat că, de câțiva ani, AFDJ Galați, de sub tutela Ministerului Transporturilor, a predat Administrației Zonei Libere (AZL) Sulina controlul danelor din cele două porturi Sulina și Tulcea. Și, întâmplător sau nu, imediat după această mutare, și un grup de investitori din Austria și-a anunțat intenția să devină operatoriportuar al porturilor Sulina și Tulcea. Totodată, nici adâncirea canalului Bâstroe poate că n-a fost întâmplătoare!?
Jocurile de culise încredibile „țesute” de Mîndrescu și Teodorescu
Practic, grupul de interese din care face parte și fiul președintelului Austriei a pregătit terenul pentru preluarea controlului în cele două porturi. Astfel, un prim pas vizează transformarea bazinul AZL Sulina într-un hub de activități portuare pentru nave de capacitate mare de transport transcontinental, lucru extrem de delicat acum, întrucât șenalul navigabil este de doar 60 m.
Dar, prin investiții masive, atenție, făcute de Ministerul Transporturilor, se va mări șenalul navigabil de la Sulina și, astfel, acesta poate deveni operațional și pentru navele de mare capacitate de transport transcontinental. Următorul pas ar fi ca și Portul Tulcea să devină operațional după modelul Sulina. Astfel, grupul de investori austrieci grupați în jurul lui Florian Van der Bellen sunt pregătiți să preia cât mai repede controlul gurilor Dunării, adică al porturilor Sulina și Tulcea.
Numai că planul poate fi pus în aplicare doar cu OK-ul Ministerului Transporturilor și al Consiliul Județean Tulcea. Iar, sforarul „Vuitton” Bogdan Mîndrescu, atenție, fără acordul ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, și baronul PSD de Tulcea, Horia Teodorescu, sunt cei care vor duce la îndeplinire planul grupului de investitori austrieci până la alegerile parlamentare de la 1 decembrie 2024.
Iar numirea lui Dragoș Soare ca președinte al secretariatului general al Comisiei Dunării, cu sediul la Budapesta, este semnalul că planul investitorilor austrieci merge șnur la Sulina și Tulcea. Poate că nu este deloc întâmplător și faptul că Mîndrescu și Teodorescu sunt disperați să ajungă parlamentari pe lista PSD.
„Cadoul” de 20.000.000 de euro al Ministerului Transporturilor pentru Portul Sulina
Dar ceea ce s-a uitat este faptul că deja Ministerul Transporturilor pune umărul serios la dezvoltarea Portului Sulina prin intermediul AZL Sulina. Iată comunicatul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii despre acest proiect, de care răspunde un om al sforarului „Vuitton” Bogdan Mîndrescu:
În data de 10 iunie 2021, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, în calitate de Organism Intermediar pentru Transport, împreună cu Regia Autonomă Administrația Zonei Libere Sulina, în calitate de beneficiar al proiectului vizând finanțarea nerambursabilă, alocată în cadrul Programului Operațional Infrastructură Mare 2014-2020, Axa prioritară 2 „Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil și eficient”, Obiectiv specific 2.4 „Creșterea volumului de mărfuri tranzitate prin terminale intermodale şi porturi”, au semnat contractul de finanțare pentru modernizarea Portului Sulina Cap Mol, denumit „Modernizarea Portului Sulina Cap Mol – Bazin Maritim – Perimetrul II – Etapa I”, cod smis 137905.
Obiectivul general al proiectului vizează modernizarea și dezvoltarea Portului Sulina Cap Mol – Bazin Maritim – Perimetrul II în vederea oferirii de condiții optime pentru transportul naval de mărfuri. Valoarea totală a proiectului este de 94.205.031,05 lei (nr. circa 20.000.000 euro), din care valoarea totală eligibilă, finanțată prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014-2020, este de 79,427,748.83 lei (85% din valoarea totală eligibilă aprobată – 67.513.586,52 lei este asigurată din Fondul de Dezvoltare Regională, 13% din valoare este asigurată de bugetul național – 10.325.607,33 lei, iar 2% în valoare de 1,588,554.98 lei va fi finanțată din bugetul beneficiarului).
Prin acest proiect, ce are ca termen de implementare 50 de luni (08.05.2019 – 30.06.2023), se dorește construirea și reabilitarea unui cheu vertical la Dunăre, construirea și reabilitarea platformei aferentă cheiului cu o suprafață totală de 28.800 mp, cât și modernizarea drumului de acces, construcția și reabilitarea rețelelor pentru alimentare cu apă a navelor, precum și a rețelelor de canalizare, conducând astfel la realizarea unor economii de timp importante la transportul de mărfuri prin reducerea distanțelor parcurse de navele fluviale și maritime.
Proiect cofinanțat din Fondul de Dezvoltare Regională prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014-2020.