Sforarul „Vuitton” al Transporturilor și Sorin Grindeanu au decis: agronomul Mihai Alecu, patru ani la conducerea RAR

Publicat: 06 dec. 2024, 09:54, de Ion Teleanu, în Dezvăluiri , ? cititori
Exclusiv
Sforarul „Vuitton” al Transporturilor și Sorin Grindeanu au decis: agronomul Mihai Alecu, patru ani la conducerea RAR

Profitând de scandalul electoral din această săptămână, sforarul „Vuitton” al Ministerului Transporturilor, secretarul de stat Bogdan Mîndrescu, cu binecuvântarea ministrului Sorin Grindeanu, îl va înscăuna azi, pentru patru ani, la șefia RAR, pe Mihai Alecu „Pufu”, omul susținut acum de Adrian Țuțuianu.

Agronomul „Pufu” Alecu, patru ani la RAR, dar cu dosar penal

Astăzi, la ora 12.00, Consiliul de Administrație de la Registrul Auto Român (RAR) (https://www.rarom.ro/?page_id=269), numit fără respectarea prevederilor legale, dar dirijat din 2017 de sforarul „Vuitton” Bogdan Mîndrescu, îl va impune pe funcția de director general, cu mandat de patru ani, pe agronomul Mihai Alecu „Pufu”.

Surprinzător este faptul că, acum, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, este de acord cu numirea agronomului Mihai Alecu la șefia RAR, după ce tot el l-a demis pe „Pufu” de la  conducerea ISCTR (Management de top la Transporturi: Grindeanu și Mîndrescu au impus un agronom la șefia RAR).

Totodată, surprinde faptul că sforarul „Vuitton” și ministrul Sorin Grindeanu știu de dosarul penal împotriva lui Mihai Alecu înregistrat cu nr. 2302834/2023 la Secția 4 Poliție și luat în supraveghere de către Parchetul de pe lângă Judecătoria Sectorului 1 sub numărul 11262/P/2023, dar, cu toate acestea, l-au impus, pentru patru ani, la șefia RAR.

Rețeta de succes implementată de sforarul „Vuitton” pentru Mihai Alecu: nașul își susține finul, iar finul își ajută nașul 

Potrivit informațiilor furnizate de câțiva „băieți cu ochii roată” care monitorizează RAR, impunerea, inițial ca director general interimar, lui Mihai Alecu-„Pufu” de către sfoarul „Vuitton” s-a făcut, în 2023, la recomandarea „dezinteresată” a doi transportatori rutieri care de ani zburdă în voie pe drumurile din România.

Este vorba de firmele de transport rutier Pyramid Oil Holding SRL din Cerbu-Argeș, deținută și administrată de Eduard-Sebastian Enăchescu, și LCA Lion Trans SRL București controlată de Laurențiu Caba, nimeni altul decât nașul lui Mihai Alecu-„Pufu”.

Pe vremea când era inspector de stat șef la ISCTR, „Puful” lui Mîndrescu a fost reclamat de asociațiile profesionale, cât și de angajații ISCTR la ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, despre faptul că „activitatea LCA Lion Trans a crescut exponenţial de când Mihai Alecu a fost numitul şeful ISCTR şi că basculantele de mare capacitate care aparţin companiei respective „circulă în judeţele Ilfov, Prahova, Dâmboviţa şi Giurgiu supraîncărcate, parte dintre ele fără documente care asigură legalitatea transporturilor”.

De asemenea, în reclamație se precizează că din cauza costurilor mici, înregistrate ilegal, compania respectivă a beneficiat de „profituri grase care se împart între naş şi fin”. „Dacă ne gândim la lucrările de pe centura Capitalei, la sancţiunile pe care le primesc doar transportatorii aflaţi la lucru, dar în competiţie cu LCA Lion Trans, înţelegem de ce de la 34 de autovehicule în octombrie 2021, în prezent, firma naşului are nu mai puţin de 114 autovehicule.

În tot acest interval, transportatorii oneşti şi-au redus prezenţa la lucru, iar unii s-au retras sub povara nedreptăţilor la care au fost supuşi. În timp ce se petrec aceste lucruri în zona limitrofă Capitalei, echipaje ale ISCTR sunt trimise pentru control permanent în zona podului de peste Dunăre Feteşti-Cernavodă, unde se reabilitează podurile.

Există şi o dispoziţie scrisă a inspectorului de stat șef Mihai Alecu prin care inspectorii de la Inspectoratul Teritorial Bucureşti sunt trimişi peste alte inspectorate teritoriale cu scopul de a executa controale selective doar pentru operatorii care prin concurenţă îi diminuează profiturile”, se arată în sesizarea transmisă ministrului Sorin Grindeanu.

Dar Grindeanu a mușamalizat cazul și, ulterior, l-a promovat pe „Puful” sforarului „Vuitton” la conducerea RAR, poate și ca să se piardă urma ingineriilor „țesute” de acesta la ISCTR și ARR.