Sindicatul ameninţă Volkswagen cu o bătălie istorică dacă închide fabrici în Germania
Celebru pentru puterea sa de negociere, sindicatul german de la Volkswagen ameninţă cel mai mare producător european de automobile cu o bătălie istorică dacă închide fabrici în Germania şi continuă cu restructurarea drastică.
Angajaţii Volkswagen s-au oferit să sprijine reducerile de costuri de 1,5 miliarde de euro dacă sunt excluse închiderile de fabrici în Germania, dar au avertizat că producătorul auto se va confrunta cu o bătălie istorică dacă va merge mai departe cu restructurarea drastică, scrie Agerpres.
Propunerea vine cu o zi înaintea celei de-a treia runde de negocieri dificile între angajaţi şi conducere privind reducerile salariale şi închiderile de fabrici în Germania, în condiţiile în care VW, ca şi alţi giganţi industriali germani, este afectat de costurile ridicate şi concurenţa din China.
Sindicatul IG Metall, argumentând că firma vrea să forţeze reduceri de costuri de peste 17 miliarde de euro, a spus că oferta trebuie de asemenea aprobată de acţionari, inclusiv familiile Porsche şi Piech, care controlează Volkswagen.
După violenţele de la fabrica Audi din Bruxelles, Volkswagen nu pare speriat de tensiunile cu angajaţii
Într-un memoriu intern consultat de Reuters, directorul de la Resurse Umane al Volkswagen, Gunnar Kilian, a menţionat că decizia sindicatului este salutată de conducerea firmei, dar încă nu pot fi excluse închiderile de fabrici.
„Fiecare sugestie care contribuie la atingerea obiectivelor noastre ajută. Vom discuta amănunţit joi, în cursul negocierilor, pentru a evalua financiar sugestiile”, a declarat Gunnar Kilian.
Thorsten Groeger, care conduce negocierile din partea sindicatului IG Metall, a explicat că, în cazul în care conducerea insistă cu închiderile de fabrici, primele în Germania din istoria de 87 de ani a companiei, angajaţii Volkswagen vor intra într-un conflict sever cu firma.
De la 1 decembrie ar putea fi declanşate greve la fabricile VW din Germania.
Propunerea sindicatului include şi renunţarea la bonusurile pentru 2025 şi 2026.
Directorii VW spun că nu se aşteptau ca declinul cererii de maşini în Europa să revină după pandemie, provocând companiei producţie excedentară.