Sisteme de supraveghere SF, într-o primărie din România: camere 4k şi cu vedere noctură

Publicat: 12 apr. 2025, 06:15, de Patrisia Brătan, în ACTUALITATE , ? cititori
Sisteme de supraveghere SF, într-o primărie din România: camere 4k şi cu vedere noctură
sursa foto: Municipiul Oradea

Primăria Oradea trece la următorul nivel în ceea ce privește sistemul de supraveghere al angajaților. Sala Ghișeelor din instituție, dotată cu camere 4K de ultimă generație, cu vedere nocturnă

Sistem ultramodern cu camere 4K la ghișeele Primăriei Oradea

Noul sistem video din Piramidă asigură protecția angajaților și a cetățenilor, sporind sentimentul de siguranță.  Cele 27 de ghișee din instituție sunt dotate cu camere video 2K cu microfon incorporat, poziționate pe suport metalic. De asemenea, sistemul SF include acum o cameră video panoramică cu rezoluție 4K amplasată central, pe tavanul de sticlă. Aceasta oferă o vizibilitate de 360 de grade, cu zoom motorizat.

Şapte camere sunt amplasate la intrarea în Piramidă, iar alte opt, tot cu rezoluție 4K, sunt puse pe tavan, deasupra birourilor. Toate acestea sunt dotate cu infraroșu. Astfel, pereții și tavanul vor avea atât ochi, cât și urechi, în permanență.

„O monitorizare video de calitate a activității din Sala Ghișeelor este atât în folosul Primăriei, cât și în folosul orădenilor, cărora trebuie să le asigurăm servicii publice de calitate. Zilnic, mii de oameni ajung la ghișeele din Piramidă cu diferite probleme. Astfel, pot apărea situații deosebite, ce necesită verificare prin intermediul sistemului video. Vechiul sistem de supraveghere era depășit atât tehnic, cât și moral. De aceea, se impunea o investiție în calitate”, a declarat Călin Corpaș, consilier al primarului și coordonator IT.

Sistemul este prevăzut cu un soft și display pentru monitorizare în timp real, cu redare live și playback.

Valoarea proiectului este de aproape 87.000 de lei, fiind realizat de Compartimentul de IT din cadrul Primăriei Oradea.

Vezi și: Oradea: O procedură în premieră, efectuată în cabinetele stomatologice școlare

Încă un pas spre digitalizarea birocrației în Oradea

Primăria Oradea vine cu un nou anunț pe subiectul: mai multă digitalizare, mai puțină birocrație. Pentru a simplifica procesele administrative. Avizul simplu emis de Autoritatea Aeronautică Civilă Română se generează automat. Aprobarea se eliberează pe baza Certificatului de Urbanism Digital, pentru imobilele situate în zonele incluse în proiectul pilot.

Avizul va fi emis în doar câteva minute de la efectuarea plății. Singura condiție în acest sens este ca certificatul de urbanism și datele introduse fie validate corect în sistem.

De asemenea, orădenilor le este amintit faptul solicitarea Certificatului de Urbanism Digital se poate face și online, prin platforma dedicată acestora.

Primăria Oradea este într-un continuu proces de dezvoltare pe partea de digitalizare, pentru a diminua timpul de așteptare, dar și cel de lucru.