Sistemul care va face ordine în Portul Constanța: este în probe două săptămâni
Fluidizarea traficului la intrarea în Portul Constanța este pe cale să devină realitate. Sistemul la care au apelat autoritățile este propus chiar de către fermieri și este în probe timp de două săptămâni
Șoferii care transportă cereale speră să scape astfel de cozile kilometrice de pe autostradă de până acum.
„Sistemul e-ticketing se folosește deja, două săptămâni este în probe, după care se încearcă implementarea lui. Aceasta înseamnă că nu mai intri în port decât pe baza tichetului solicitat online cu 48 de ore înainte și ai 4 – 6 ore timp de descărcare. S-ar putea să fluidizeze și să nu mai existe cozi. A fost propunerea noastră ca să nu mai stea camioanele pe autostradă”, a declarat pentru Ziarul Puterea Mircea Chipăilă, un fermier din județul Constanța, care lucrează 500 ha de teren agricol la Poarta Albă. El este și vicepreședinte al Asociației Producătorilor Agricoli din Dobrogea.
Marea temere a fermierului este cu privire la capacitatea portului de a face față, în condițiile în care volumele de cereale tranzitate din Ucraina se vor dubla la 4 milioane tone pe lună. Pe de altă parte, nu trebuie ignorat și faptul că garniturile de tren și barjele au prioritate la descărcare, pentru că altfel se plătesc penalități.
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, afirma în urmă cu câteva zile că va fi lansat sistemul e-ticketing în portul Constanţa, care va face ordine în port.
”Îi anunţ pe toţi că nu va intra nimeni în port fără a accesa şi a folosi acel sistem”, spunea ministrul.
Digitalizarea operaţiunilor din portul Constanţa se realizează în cadrul unui proiect pe fonduri europene. După implementarea sistemului e-ticketing, vor urma celelalte etape, în 2024.
În primele șapte luni, peste 8 milioane de tone de cereale ucrainene au ajuns în portul Constanța.