Situaţie dramatică la Fiat! Vicepremierul Italiei despre şeful Stellantis: Ar trebui să-i fie ruşine!
Vicepremierul Italiei și ministru al Transporturilor, Matteo Salvini, a declarat sâmbătă că CEO-ului Stellantis, Carlos Tavares, ar trebui să-i fie rușine pentru că a declarat că producția de automobile în Italia este prea scumpă dacă guvernul nu oferă noi stimulente pentru sector.
Stellantis este gigantul auto multinaţional care are în portofoliu mărci de renume europene şi americane, printre care şi Fiat.
Salvini: Sectorul auto este în criză din cauza lui Tavares
„Sectorul este în criză în parte din cauza lui. CEO-ului Stellantis ar trebui să-i fie rușine și să-și ceară scuze”, a declarat Salvini la Milano, citat de agenţia italiană de presă ANSA.
Tavares nu mai este în măsură să ceară nimic, având în vedere modul în care au gestionat greșit o companie italiană istorică, a spus Salvini despre compania formată prin fuziunea Fiat-Chrysler cu Peugeot.
CEO-ul și conducerea Stellantis ar trebui să-și ceară scuze muncitorilor, inginerilor, tehnicienilor, italienilor și istoriei producției auto italiene, a continuat Salvini.
Emanuele Orsini, președintele asociației industriale italiene Confindustria, a fost și el critic.
„Avem nevoie ca producția din Italia să fie menținută”, a declarat Orsini la un eveniment al tinerilor antreprenori din Capri. „Să cer mai multe stimulente mi se pare o nebunie să fiu sincer. Avem nevoie de planuri industriale serioase, de companii care sunt serioase față de țară și care rămân, desigur, să-și construiască produsele în țara noastră”.
Cel mai mare sindicat din Italia, CGIL, a cerut guvernului să ia măsuri pentru a pune capăt incertitudinii cu privire la viitorul fabricilor Stellantis din Italia.
Producția în 2024 va scădea sub 300.000 de vehicule pentru prima dată din 1957
Situația ‘este dramatică’ și este nevoie de o intervenție directă a biroului premierului în privința Stellantis, a declarat pentru Radio 24 secretarul general al CGIL, Maurizio Landini.
„Stellantis nu a investit în ultimii ani, nici măcar în cercetare și dezvoltare, iar producția în 2024 va scădea sub 300.000 de vehicule pentru prima dată din 1957. Compania a făcut doar reduceri, eliminând peste 12.000 de locuri de muncă în ultimii ani și reducând, de asemenea, cercetarea și dezvoltarea”.
Citeşte şi: Micuţul Fiat 500 răstoarnă ditamai CEO-ul. Şeful Fiat, chemat vineri să dea socoteală în Parlament