Situaţie gravă în industria auto. Directorul fabricii principale a celui mai mare producător european de baterii pentru maşini electrice a demisionat

Publicat: 10 oct. 2024, 09:01, de Ady Ivașcu, în ECONOMIE , ? cititori
Situaţie gravă în industria auto. Directorul fabricii principale a celui mai mare producător european de baterii pentru maşini electrice a demisionat
Situaţie gravă în industria auto. Directorul fabricii principale a celui mai mare producător european de baterii pentru maşini electrice a demisionat

Situaţia gravă din industria auto se adânceşte. Directorul fabricii principale a celui mai mare producător european de baterii pentru maşini electrice a demisionat.

CEO-ul Mark Duchesne a demisionat, după ce Northvolt Ett a intrat marţi în faliment

Compania suedeză Northvolt, a cărei filială Northvolt Ett a intrat marţi în faliment, a anunţat că Mark Duchesne, şeful fabricii sale principale, prima gigafabrică din Europa pentru celule de baterii litiu-ion, a demisonat, decizia fiind cu efect imediat, scrie presa internaţională.

Mark Duchesne va fi înlocuit interimar de Angéline J. Bilodeau, vicepreşedinte pentru operaţiuni al companiei în America de Nord..

O filială a grupului suedez Northvolt a intrat în faliment marți, după ce proiectul pe care îl dezvolta a fost anulat, conform documentelor depuse la tribunal, în timp ce restul grupului de producție a bateriilor, aflat în criză de lichidități, a continuat să își consolideze operațiunile.

Datorii estimate la aproape 300 de milioane de dolari

Unitatea Northvolt Ett Expansion AB avea datorii estimate între 2 și 3 miliarde de coroane suedeze (194 și 290 de milioane de dolari), a declarat un administrator judiciar al falimentului pentru cotidianul economic Dagens Industri.

Aceasta a fost responsabilă pentru o triplare planificată a capacității la gigafabrica grupului din nordul Suediei, însă consiliul de administrație al companiei a anulat luna trecută proiectul.

‘Acesta este un pas necesar, deoarece extinderea Northvolt Ett a fost oprită și investițiile suplimentare ar fi pus în pericol baza financiară pentru Northvolt’, a declarat un purtător de cuvânt al grupului într-o declarație trimisă prin e-mail pentru Reuters.

Declararea falimentului de marți nu a avut niciun impact asupra celorlalte afaceri ale grupului Northvolt, a precizat purtătorul de cuvânt.

Northvolt a declarat în septembrie că își va reduce activitatea și va reduce numărul de locuri de muncă, stârnind temeri că cea mai bună șansă a Europei de a avea un campion autohton al bateriilor pentru vehicule electrice ar putea stagna din cauza problemelor de producție, a cererii scăzute și a concurenței din partea Chinei.

În ziua depunerii dosarului, Northvolt Ett Expansion AB avea o datorie de aproximativ 459.000 de coroane suedeze (sume nerambursate) și se confrunta cu creanțe de 47 de milioane de coroane în facturi scadente, a declarat Kronofogden, autoritatea suedeză de executare a datoriilor.

Alte unități Northvolt aveau facturi scadente în valoare de aproximativ 85 de milioane de coroane, potrivit Kronofogden.

Grupul Northvolt a refuzat să comenteze cu privire la nivelul datoriilor la Northvolt Ett Expansion AB.

Northvolt a primit anterior peste 10 miliarde de dolari în finanțare prin acțiuni și datorii de la jucători precum Volkswagen , Goldman Sachs și BlackRock, arată documentele depuse, și a încercat să obțină mai mulți bani pentru a-și finanța creșterea costisitoare.

La începutul anului, Northvolt a încheiat un acord cu un grup de creditori privind un pachet de împrumuturi ecologice în valoare de 5 miliarde de dolari, destinat să plătească pentru extinderea unei fabrici mari în Suedia, însă anularea luna trecută a proiectului de construcție a pus finanțarea în pericol.

Citeşte şi: Război pe piaţa auto: Taxele pentru mașini electrice din China, propuse de Comisia Europeană, au obţinut susţinerea necesară din partea statelor UE