Snacksurile sunt, din nou, problema pentru PepsiCo, spun analiştii financiari

Publicat: 16 feb. 2025, 09:45, de Ady Ivașcu, în ECONOMIE , ? cititori
Snacksurile sunt, din nou, problema pentru PepsiCo, spun analiştii financiari
Snacks-urile sunt, din nou, problema pentru PepsiCo, spun analiştii financiari

PepsiCo Inc. este una dintre cele mai mari companii de băuturi carbogazoase și gustări (snacks) din lume, listată pe NASDAQ. Acțiunile sale au scăzut cu  14,7% în ultimul an, deoarece creșterea inflației în general şi prețurile ridicate în acest sector au diminuat cererea pentru produsele sale.

Analistul financiar Jim Cramer, un cunoscut prezentator american de televiziune, popular pentru rolul său de gazdă a emisiunii Mad Money, difuzată pe canalul CNBC, crede că dificultățile cu care se confruntă PepsiCo, Inc. sunt mai vechi şi nu sunt determinate exclusiv de prețurile ridicate.

Tendința de durată care afectează compania este creșterea conștientizării sănătății în rândul consumatorilor tineri, spune cunoscutul analist financiar, fost trader pe Wall Street și fondatorul unei firme de investiții.

„Da, Raymon Laguarta face o treabă grozavă ca CEO al Pepsi, dar problema aici sunt din nou, snacks-urile. Și amintiți-vă că au Frito Lays. Și Frito Lays sunt istoric gustări sărate care nu sunt sănătoase. Compania face ce poate în acest sens, face pungile cu snacks-uri de dimensiuni mai mici, face snacks-uri la cuptor. Fac şi ei tot ce pot, dar nu destule variante care să fie bune pentru consumatori, în pentru special cei tineri. Deci, veți vedea acțiunile PepsiCo în scădere. Este evident că nu a performat. Întrebarea este dacă este vorba despre o criză reală, în sensul că ei produc alimente care s-ar putea să nu mai fie iubite niciodată. iar noi credem că tinerii nu mai vor să mănânce la fel ca înainte”, a avertizat analistul financiar, potrivit Insider Monkey.

La începutul lunii februarie, acțiunile PepsiCo au scăzut după ce compania a raportat vânzări care nu au atins estimările Wall Street și a oferit investitorilor o perspectivă slabă pentru 2025.

Compania a raportat venituri de 27,8 miliarde de dolari, ușor sub așteptările analiștilor, ceea ce a dus la scăderea acțiunilor cu peste 2% la deschiderea pieței.

PepsiCo a anunţat, de asemenea, că se așteaptă la o creștere cu o singură cifră a veniturilor pentru 2025.

Vânzările dezamăgitoare ale companiei au fost atribuite în mare parte stagnării pe teritoriul american, în special în sectorul Quaker Foods, care a înregistrat o temperare a creșterii organice timp de cinci trimestre consecutive.

Quaker Foods este încă afectată de o retragere din decembrie 2023 a unora dintre cerealele şi batoanele sale de cereale, a declarat compania.

Sectorul său Frito Lay a înregistrat, de asemenea, o scădere a creșterii organice timp de două trimestre consecutive.