Șoferii, anunțați unde sunt amplasate radarele! Cum vor fi anunțați
Amplasarea radarelor pentru măsurarea vitezei participanţilor la trafic va trebui semnalată din timp conducătorilor auto, potrivit unei propuneri legislative care a trecut tacit de Senat.
Șoferii din România vor fi anunțați din timp unde sunt amplasate radarele, potrivit unei propuneri legislative de modificare a OUG 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, care a fost adoptată tacit de Senat.
Șoferii, anunțați unde sunt amplasate radarele
Participanții la trafic vor fi anunțați de prezența radarelor fie prin panouri, fie prin mass-media. În plus, șoferii vor putea folosi mijloace proprii de detectare a dispozitivelor de măsurare a radarelor.
„Autovehiculele poliţiei, staţionate sau în deplasare, cu care poliţiştii rutieri se află în misiune de supraveghere şi control, utilizează semnale de avertizare luminoase şi sau sonore. Folosirea dispozitivelor de măsurare a vitezei se face doar de către poliţiştii rutieri din autovehiculele poliţiei inscripţionate sau din afara acestora, la loc vizibil pentru participanţii la trafic. (…) Poliţia rutieră avertizează conducătorii de autovehicule în legătură cu prezenţa în trafic a dispozitivelor de măsurare a vitezei prin mass-media sau panouri de avertizare. Conducătorii de autovehicule pot folosi mijloace proprii de detectare a dispozitivelor de măsurare a vitezei”, se arată în propunerea legislativă iniţiată de un grup de parlamentari UDMR.
În plus, proiectul de lege mai prevede instalarea obligatorie de semafoare pe drumurile/străzile cu minimum două benzi de circulaţie pe sens.
Examenul de obținere a permisului auto se modifică și el
„În apropierea unităţilor de învăţământ, unităţilor sanitare sau de asistenţă socio-medicală, a pieţelor, târgurilor, precum şi în zonele cu risc sporit de accidente, prin grija autorităţilor locale sau administratorului drumului, după caz, se vor monta parapete de protecţie şi se vor realiza amenajări rutiere pentru reducerea vitezei de deplasare a vehiculelor”, stipulează proiectul UDMR.
Potrivit aceluiași proiect de lege, examenul pentru permisul de conducere ar putea suferi și el modificări. Polițistul de la rutieră ar putea fi înlocuit în timpul probei practice de un examinator persoană fizică atestate de către autoritatea competentă. În plus, viitorii șoferi vor fi oblgați să aibă un număr de cel puțin 45 de ore de instruire practică, față de cele 30 din prezent. Mai mult, anumiți șoferi nu ar mai avea voie să șofeze mașini mai puternice de 100 de Cai Putere.
„Conducătorii cu vârsta de până la 21 de ani, precum şi cei care au experienţă de conducere mai mică de un an pentru categoria de vehicule B, le este interzis să conducă vehicule care depăşesc 100 CP, respectiv 75 kW în cazul vehiculelor rutiere”, se mai arată în proiectul UDMR adoptat tacit de Senat. Camera Deputaţilor este însă for decizional în acest caz.