Softronic Craiova va livra șase locomotive către operatori din România și Ungaria
Producătorul de material rulant Softronic Craiova a anunțat livrarea a șase locomotive noi în perioada următoare către operatori din România și Ungaria ( MAV Magyar Vagon), în cadrul celei de-a 14-a ediții a celui mai mare târg feroviar din lume Innotrans, din Germania. Locomotivele uremează să fie livrate până la sfârșitul anului 2025.
„Trei locomotive noi vor fi livrate către Constantin Grup, la care se va adăuga prima locomotivă pentru Transferoviar Grup”, a transmis Softronic pe pagina de Facebook a companiei.
Potrivit reprezentanților companiei, noile locomotive vor asigura tracțiunea trenurilor de marfă din Ungaria si din România, inclusiv pe Coridorul IV Curtici – Constanța.
Alte două locomotive noi vor fi livrate în Ungaria către CER Cargo, cele două fiind echipate și cu sistem ETCS produs de Hitachi. Toate locomotivele vor fi livrate până la sfârsitul anului 2025, au menționat cei de la Softronic.
Softronic modernizează 19 locomotive CFR Călători prin PNRR
Softronic a câștigat anul trecut contractul pentru modernizarea a 19 locomotive electrice pentru CFR Călători, finanțat din fonduri alocate prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).
Semnat în decembrie 2023, contractul cu o valoare de 100,68 milioane de euro este valabil 12 ani, perioadă ce include efectuarea serviciilor de modernizare pentru toate cele 19 locomotive, având ca dată de referinţă data de 1 Iulie 2026 pentru execuţia şi livrarea ultimei locomotive din modernizare, în vederea încadrării în intervalul stabilit pentru derularea PNRR, urmată de o perioadă de 9 ani (108 luni) pentru asigurarea execuţiei serviciilor de mentenanţă pentru ultima locomotivă ce va fi livrată din modernizare.
Prima locomotivă CFR Călători modernizată de Softronic prin PNRR a trecut teste la viteza maximă de 160 km/oră, la începutul lunii septembrie.
„De asemenea, încercările de tensometrie realizate în cadrul AFER s-au încheiat cu un raport favorabil”, se arată pe pagina de FB a Softronic.
„Testele atestă că integrarea echipamentului ETCS produs de Hitachi (fostul Thales Transportation) cu STM-uri: PZB si Mirel respectă cerințele impuse de regulamentele în vigoare. Aceste teste sunt necesare în vederea certificării conform Regulamentului de Control, Comanda și Semnalizare, de către Organismul Notificat TUV Rheinland”, explicau reprezentanții companiei într-o postare în care apare locomotiva cu imaginea lui Nicolae Iorga.
Licitația pentru modernizarea acestor locomotive face parte dintr-un program mai amplu al CFR Călători de modernizare material rulant, finanțat prin PNRR.
În total, CFR Călători își propunea prin PNRR modernizarea a 55 de locomotive electrice, destinate remorcării trenurilor de călători, conversia a 20 locomotive diesel hidraulice de manevră în locomotive electrice cu acumulatori și modernizarea a 139 vagoane de călători.