Cât de rea a putut fi compania Facebook, recent Meta, în anul 2021? Foarte rea, după cum o dovedește un sondaj anual realizat de către Yahoo! Finance. Cei 1.541 de respondenți ai sondajului au fost supărați pentru multe în acest an.
Și au fost supărați pentru multe în acest an respondenții: de la înghețarea tranzacțiilor Robinhood, iarna trecută, la startup-ul de camioane electrice Nikola care încă nu acționează. Dar o companie i-a enervat cel mai mult – Facebook. Rezultatele sondajului aruncă mai multă lumină asupra motivului pentru care compania a decis să-și rebrandă în acest an un nou nume: Meta.
O serie de acuzații
Anual, Yahoo! Finance realizează două sondaje privind companiile anului: cea mai bună companie – unde se calculează cifra de afaceri înregistrată și performanțele pe care aceasta le-a avut pe piața bursieră, dar și ce impact au avut față de societatea civilă; și cea mai rea companie a anului, pe aceleași principii. Facebook a fost sub microscopul antitrust și s-a confruntat cu o serie de acuzații din partea unui anunț care susținea că această companie a ignorat problemele de siguranță de dragul creșterii.
Congresul cere constant răspunsuri de la companie pe ambele fronturi. În același timp, unii critici, inclusiv conservatori, spun că Facebook a suprapolițat discursul platformei și le-a înăbușit vocile. Alți critici, inclusiv cei din partea stângă a culoarului, susțin că Facebook permite răspândirea dezinformării. Facebook a fost, de asemenea, acuzată pentru creșterea extremismului de extremă dreaptă și „subminarea democrației în întreaga lume”, așa cum a spus un respondent.