SONDAJ Două treimi dintre angajații români sunt afectați emoțional de pandemia de coronavirus
Jumătate dintre angajați se gândește tot timpul la problemele cauzate de pandemia de COVID-19, ceea ce le afectează starea de spirit, iar aproape un sfert recunosc că au fost afectați din punct de vedere emoțional.
Datele au apărut în urma unui sondaj realizat pe platforma de recrutare BestJobs, în perioada 20 septembrie – 1 octombrie 2020, pe un eșantion de 1.263 de utilizatori de internet.
Impunerea măsurilor stricte, dar necesare, de prevenire a răspândirii noului coronavirus au reprezentat și încă sunt un factor major de stres pentru 35% dintre respondenți, dar mulți dintre angajați au trecut și prin depresie (14%) sau stări de panică (13%).
Nevoiți să lucreze de acasă o perioadă mai lungă de timp, mai bine de 42% dintre intervievați au perceput sarcinile de serviciu extrem de stresante și dificile în această perioadă, în timp ce pentru 28% activitatea s-a desfășurat normal, fără să se fi simțit presați sau stresați acum mai mult decât în condiții obișnuite de lucru.
Pentru a-și păstra o stare mentală bună, 32% dintre respondenții la sondajul BestJobs spun că s-au odihnit și s-au relaxat mai mult, 25% au făcut plimbări lungi în aer liber, alți aproape 17% au făcut diverse activități împreună cu cei dragi, în timp ce 12% au făcut efort fizic mare, care i-a ajutat să rămână pozitivi și să nu se lase cuprinși de îngrijorare.
Starea psihică generală
Anxietatea și stresul în raport cu pandemia, cu starea lor de sănătate și a celor dragi sau cu situația incertă de la locul de muncă i-a determinat pe aproape 17% dintre angajații care au răspuns la sondajul BestJobs să ceară și ajutorul unui specialist pentru a-și menține sănătatea psihică. Alți 9% intenționează să apeleze și ei la această soluție în perioada următoare.
Starea psihică generală, situația profesională și deciziile financiare reprezintă principalele trei motive de neliniște pentru jumătate dintre angajați. Întrebați și ce i-a împiedicat să apeleze la serviciile unui consilier/terapeut până acum, 43,7% dintre respondenți au invocat lipsa timpului și/sau a banilor, iar 7,6% admit că au o reținere în acest sens.
Sănătatea emoțională a angajaților
Nevoia pentru consiliere de specialitate există de mai multă vreme în piața din România, urmând modele deja testate și validate pe plan internațional, și a fost accentuată în contextul epidemiei de Covid-19. Astfel, tot mai multe companii iau în calcul soluții prin care să ofere angajaților servicii de life & business coaching, consiliere sau psihoterapie, ca beneficiu extra salarial.
În ultimele luni, prin platforma integrată Avocado.red, care conectează utilizatorii cu terapeuți, coachi și alte tipuri de specialiști și care este susținută de expertiza de peste 18 ani a BestJobs, au fost desfășurate 300 de sesiuni online de consiliere individuală, iar tendința este de creștere.
Platforma le oferă profesioniștilor, antreprenorilor și companiilor care vor să-și sprijine angajații acces la consiliere pentru dezvoltarea personală și profesională sau sprijin de specialitate pentru a depăși mai ușor provocările din această perioadă, prin intermediul a peste 70 de specialiști din diverse arii. Iar în perioada următoare, platforma are în plan să ofere și mentorat în diverse arii profesionale.