Sorin Grindeanu, contrazis de realitatea din teren: Autostrada A7 nu va fi complet circulabilă în decembrie
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a susținut că întreaga autostradă A7 va fi deschisă circulației în decembrie, însă stadiul lucrărilor de pe lotul 3 Pietroasele – Buzău indică contrariul. Acest tronson de 13,90 km, care face parte din proiectul major de infrastructură, se află încă în stadiile incipiente ale construcției, blocând astfel perspectivele unei finalizări rapide.
Progres lent pe tronsonul Pietroasele – Buzău
Lotul 3 Pietroasele – Buzău, atribuit în octombrie 2023 Asocierii Nurol Inşaat Ve Ticaret A.S. – Makyol Insaat Sanayi Turizm Ve Ticaret A.S., are un termen de execuție de 20 de luni și un cost de 1,09 miliarde lei fără TVA. Contractul a fost semnat abia în noiembrie 2023, iar lucrările au avansat extrem de lent până în prezent.
Lucrările la podurile peste DN2E85 și DN2B au rămas până astăzi la nivelul turnării pilonilor, fără ca aceștia să fie finalizați. De-abia ieri s-a observat o intensificare a activității, cu muncitorii prezenți pe șantier inclusiv duminica, însă progresele sunt insuficiente pentru a putea respecta termenul ambițios avansat de Grindeanu.
Realitatea versus promisiunile politice
Ministrul Grindeanu anunțase anterior că se va putea circula pe întreaga A7 până la finalul anului, însă situația de pe lotul 3 indică un termen mult mai realist pentru deschiderea traficului: anul 2025. Lucrările aflate încă la început contrazic astfel declarațiile optimiste, transformând acest tronson într-un obstacol major în atingerea obiectivului enunțat.
Termene și cifre
- Lotul 3 Pietroasele – Buzău:
- Lungime: 13,90 km.
- Contract semnat: noiembrie 2023.
- Durată execuție: 20 luni (termen estimativ de deschidere: 2025).
- Valoare: 1,09 miliarde lei fără TVA.
Ce urmează?
Deși intensificarea lucrărilor din ultimele zile este un semn pozitiv, este clar că acest tronson al autostrăzii nu va putea fi deschis circulației în decembrie, așa cum sugera ministrul. Această întârziere ridică întrebări serioase despre planificarea și implementarea proiectelor majore de infrastructură în România, dar și despre acuratețea promisiunilor politice legate de ele.
În acest context, șoferii și cetățenii rămân cu așteptări temperate, în speranța că termenul din 2025 va fi, de această dată, respectat.