Sorin Grindeanu promite că Portul Constanţa nu va fi privatizat sub nicio formă. Sunt necesare, însă, investiții
Sorin Grindeanu, propus pentru preluarea portofoliului de la Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI), promite că în mandatul său Portul Constanţa nu va fi privatizat sub nicio formă, ci dimpotrivă ar trebui să fie extins și în niciun caz vândut.
În piață s-a speculat foarte mult pe acest subiect, existând “anumite interese”, după cum a recunoscut și Sorin Grindeanu.
„Avem o întreagă istorie legată de Portul Constanţa şi anume o întreagă poveste legată de interesele mai mult sau mai puţin strategice pe care le au alţii vizavi de Portul Constanţa. Vă asigur de un singur lucru şi să ţineţi minte: că Portul Constanţa, sub mandatul meu, nu va fi privatizat sub nicio formă. Ştiu anumite interese pe care pot să le aibă unii sau alţii, dar reprezintă un punct geostrategic important, cât şi un hub comercial cu un potenţial enorm”, a declarat Sorin Grindeanu, în timpul audierilor în cele două comisii de specialitate reunite.
Portul Constanţa ar trebui să fie extins şi nu vândut, a mai precizat Sorin Grindeanu, care a adăugat că este nevoie de un program serios de investiții în viitor.
„Din punctul meu de vedere, trebuie să urmărim cu totul altceva acolo: şi anume să fie prioritizate investiţii în planuri strategice de extindere şi nu de vânzare a Portului Constanţa”, a adăugat Sorin Grindeanu.
El a primit, miercuri, aviz favorabil pentru portofoliul de la Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, din partea comisiilor de specialitate ale Parlamentului, reunite.
În topul european
Constanța este cel mai mare port maritim din România si al patrulea ca mărime din Europa, având o suprafață de 3.926 hectare, dintre care 1.313 hectare uscat și 2.613 hectare apă. Portul are o capacitate de operare anuală de aproximativ 120 milioane tone, fiind deservit de 156 de dane, din care 140 sunt operaționale.
În primele opt luni din 2021, prin portul Constanța au fost manipulate 44 milioane tone de mărfuri, față de 40,46 milioane tone în aceeași perioadă a anului trecut, cu o creștere de circa 11,21%.
Cerealele și semințele uleioase au cea mai mare pondere în structura fluxurilor de mărfuri, acoperind 42,7% din total. Urmează apoi minereurile și deșeurile metalice (13,02%), hidrocarburile (10,75%), mărfurile containerizate (10,24%), îngrășămintele și produsele chimice (8,12%), combustibilii solizi (6,58%), produsele metalice (3,97%).