Șoseaua Dobrogea Expres a intrat în faza de proiect pentru variantele de traseu
O primă sesiune de lucru privind construirea unui drum expres între Constanţa şi Tulcea, proiect cu o valoare iniţială estimată la circa 18 milioane de lei, a avut loc, la Constanţa, reprezentanţi ai autorităţilor implicate în proiect analizând cele patru variante de traseu propuse.
Potrivit Consiliului Judeţean (CJ) Constanţa, proiectul ce va fi realizat cu fonduri europene are ca scop principal reducerea timpului de călătorie şi creşterea siguranţei desfăşurării circulaţiei rutiere. În prezent, distanţa Constanţa – Tulcea poate fi parcursă în circa două ore.
„În momentul de faţă, traficul rutier între Constanţa şi Tulcea, se realizează pe drumul naţional DN22(E87), iar timpul minim de parcurs este de 1 oră şi 45 de minute. Proiectul de construire a drumului expres, cu denumirea generică ‘Dobrogea Expres’ este prins în Programul Operaţional Infrastructură Mare (POIM) 2014-2020 şi va avea indicativul DX8. De asemenea, drumul este prevăzut şi în cadrul Master Planului General de Transport al României şi va face legătura între Constanţa – Babadag – Tulcea – Isaccea – Măcin – Brăila”, reiese dintr-un comunicat de presă transmis de CJ Constanţa.
Preşedintele CJ Constanţa, Mihai Lupu, a menţionat că oficialii implicaţi în demararea, implementarea şi construirea drumului Dobrogea Expres s-au întâlnit, joi, „pentru a vizualiza cele patru variante de traseu şi de a dezbate pe marginea acestora”.
„Prin construirea acestui drum expres cel mai mult va avea de câştigat sectorul turistic al celor două judeţe, Constanţa şi Tulcea. Totodată, acest drum expres va avea un impact major pozitiv asupra creşterii economice din regiune, precum şi a numărului agenţilor economici. Întâlnirea de astăzi, a fost o primă dezbatere dintr-o serie de sesiuni de lucru, ce se vor concretiza prin construirea Drumului Dobrogea Expres, atât de necesar locuitorilor Dobrogei”, a mai spus Lupu.
Conform comunicatului, din cele patru variante de traseu expuse, în acest moment, niciuna nu străbate sau intersectează situri arheologice, iar dintre acestea doar una nu se suprapune cu zone protejate sau care fac parte din Situl Natura 2000.
„Astfel, cele patru alternative de traseu au o lungime maximă de 158 km şi minimă de 106 km (din care 32 km din DN22 existent va fi redimensionat). (…) Valoarea iniţială estimată a contractului este de aproximativ 18 milioane lei”, a precizat CJ.