Șpaga de 22 milioane de la Otopeni duce pas cu pas spre Mîndrescu
Șpăgile de peste 22.000.000 de euro cerute de fostul director general al Companiei Naționale Aeroporturi București (CNAB), George-Alexandru Ivan, aflat acum la beciul domnesc, erau destinate și pentru persoane din conducerea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii (MTI).
Pentru cine a cerut șpagă directorul Aeroportului Otopeni
Potrivit informațiilor noastre furnizate din interiorul DNA, cea mai mare parte din șpăgile de peste 22.000.000 de euro cerute de fostul director general, respectiv director comercial al Companiei Naționale Aeroporturi București (CNAB), George-Alexandru Ivan, erau destinate unui personaj cheie din conducerea Ministerului Transporturilor.
Este vorba de sforarul șef al acestui minister, secretarul de stat Bogdan Mîndrescu, dar, nici ministrul Sorin Grindeanu nu este străin de șmenurile acestuia ținând cont de faptul că-l susține până-n pânzele albe.
Potrivit procurorilor DNA, ”În perioada 11 ianuarie – 08 noiembrie 2022, persoana fizică, fără calitate specială, direct sau după caz, prin intermediul inculpatului Ivan George-Alexandru, ar fi pretins în patru rânduri de la un om de afaceri (inculpatul asociat în cadrul unei societăți comerciale, cercetat în prezenta cauză) și de la directorul general al unei alte societăți comerciale, mai multe sume de bani (10.000.000 euro, 10.000.000 euro, 1.200.000 de euro și 1.200.000 de euro) (https://www.pna.ro/comunicat.xhtml?id=11974).
Concurs aranjat de Mândrescu pentru Ivan
Dar ceea ce nu se spune în comunicatul DNA este faptul că fostul director general George-Alexandru Ivan a fost promovat și susținut de către sforarul șef Bogdan Mîndrescu. Într-un raport al Curții de Conturi a României se menționează foarte clar aranjamentul făcut de Mîndrescu pentru angajarea la CNAB a lui George-Alexandru Ivan.
Astfel, pe 15 decembrie 2017 postul a fost declarat vacant, pe 18 decembrie 2017 s-a publicat pe site-ul CNAB anunțul privind organizarea unui concurs extern pentru ocuparea respectivei funcții și cu trei zile înainte de Crăciun, adică pe 22 decembrie 2017, s-a ținut concursul.
Ulterior, pe 5 ianuarie 2018, directorul general al CNAB de la acea vreme, Bogdan Mîndrescu, „emite decizia de numire temporară a lui George Alexandru Ivan pe o durată de 120 de zile pentru funcția de Director la Direcția Comercial, Achiziții și Relații Internaționale”.
Practic, Ivan a fost numit de Mîndrescu pe postul pe care îl ocupase inițial prin detașare, iar concluzia Curții de Conturi a României era clară: „A fost creat și declarat vacant în scopul ocupării de către persoana detașată, singurul participant la concurs. Ulterior încadrării în funcție, entitatea nu a demonstrat utilitatea vacantării acestui post, persoana încadrată în funcție fiind numită încă din prima zi de la angajare pe o funcție de conducere la o altă structură organizatorică”.
Amenințările și indicațiile lui Mîndrescu din Palatul CFR
După arestarea lui George-Alexandru Ivan s-au petrecut în sediul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii o serie de evenimente demne de film cu gangsteri avându-l în prim plan pe sforarul șef Bogdan Mîndrescu. Acesta a chemat la biroul său din Palatul CFR mai multe persoane din minister și de la Aeroportul Otopeni cărora le-a transmis indicații precise despre ce să spună dacă vor fi chemate pentru declarații la DNA.
Mai exact respectivele persoane au fost amenințate de sforarul șef să spună ce vrea el că altfel vor fi dați afară. ”Nu știu nimic despre implicarea lui Mîndrescu și Grindeanu în acest caz”, ”Mândrescu și Grindeanu n-au nicio legătură cu Ivan”, ”Grindeanu și Mîndrescu nu s-au întâlnit niciodată cu Ivan”, sunt doar câteva dintre indicațiile date de sforarul șef Bogdan Mîndrescu persoanelor despre care el crede că vor fi chemate la DNA. Numai că, toate scenariile puse la cale de Mîndrescu sunt deja cunoscute la DNA, iar printre persoanele cărora le-a transmis indicații se afla și un avertizor de integritate.
De asemenea, nu trebuie omis faptul că chiar Sorin Grindeanu a precizat anul trecut pentru PUTEREA că ”Domnul Bogdan Stelian Mîndrescu coordonează entitățile care funcționează sub autoritatea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, din domeniul aviației, cu excepția Regiei Autonome „Autoritatea Aeronautică Civilă Română”, iar ”atribuțiile domnului au fost stabilite prin Ordin de Viceprim-ministru, Ministrul Transporturilor și Infrastructurii”. Așadar, nimic nu e întâmplător, adică lupul Mîndrescu a fost pus de Grindeanu paznic la oile de la Aeroportul Otopeni. De ce oare?