Standard & Poor’s reduce ratingul Warner Bros Discovery la ,,negativ – ,,BBB“ minus

Publicat: 18 aug. 2024, 21:26, de George Andrei, în ECONOMIE , ? cititori
Standard & Poor's reduce ratingul Warner Bros Discovery la ,,negativ - ,,BBB“ minus

Agenția de evaluare financiară Standard & Poor’s  (S&P) a redus perspectiva ratingului Warner Bros Discovery de la „stabilă” la „negativă”, ,,BBB-“ minus, din cauza scăderii afacerilor de televiziune prin cablu ale companiei media.

Situația s-ar putea agrava odată cu pierderea potenţială a drepturilor de difuzare pentru jocurile Asociaţiei Naţionale de Baschet, arată S&P.

Afacerea de televiziune prin cablu, care aduce aproximativ jumătate din veniturile Warner Bros Discovery, este confruntată cu o scădere a veniturilor din publicitate şi cu renunţarea la serviciile TV prin cablu de către consumatorii care trec la streaming.

Acastă situație a forţat compania să reducă valoarea activelor sale de TV cu aproximativ 9,1 miliarde de dolari, la începutul acestei luni.

S&P a precizat că perspectiva sa privind ratingurile viitoare reflectă aşteptări ca nivelul datoriilor Warner Bros Discovery să rămână ridicat, deoarece scăderea televiziunii prin cablu influenţează capacitatea sa de a plăti rapid datoria.

Agenţia de rating a reafirmat ratingul de credit „BBB-” pentru companie.

Warner Bros Discovery avea o datorie brută de 41,4 miliarde de dolari la 30 iunie, după ce a rambursat 1,8 miliarde de dolari în al doilea trimestru.

S&P consideră că potenţiala pierdere a contractului de difuzare TV pentru NBA, după sezonul 2024-2025 ar înrăutăţi problemele.

Luna trecută, NBA a acordat ESPN, a Walt Disney, NBCUniversal, deţinută de Comcast, şi Amazon.com drepturi de a difuza meciurile ligii, punând capăt unui parteneriat vechi de patru decenii cu Warner Bros Discovery.

Compania a intentat un proces împotriva NBA, după ce liga a respins oferta sa egală pentru pachetul Amazon.

NBA a contribuit în mare măsură la profitul companiei prin dolari din publicitate în portofoliul său de servicii TV prin cablu şi serviciul de streaming Max.

Baza de utilizatori direct către consumatori a companiei a crescut la 103,3 milioane, ajutată de produse mai ieftine, susţinute de reclame şi de extinderea Max pe noi pieţe.

„Biblioteca profundă de filme şi televiziune a WBD… îi oferă instrumentele necesare pentru a-l transforma într-un serviciu de streaming convingător, iar capacitatea sa de a-şi transpune baza puternică de active într-o creştere susţinută va fi cheia pentru a compensa scăderile liniare”, a explicat S&P.