Studiu: Economia germană nu va beneficia de stimulente de creștere, datorate Campionatului European

Publicat: 28 iun. 2024, 06:31, de George Andrei, în ECONOMIE , ? cititori
Studiu: Economia germană nu va beneficia de stimulente de creștere, datorate Campionatului European
Sursă foto: Envato

Economia germană nu va beneficia de stimulente de creștere datorate Campionatului European, chiar dacă sectorul turistic a cunoscut o dinamică puternică, arată o analiză a Institutului Leibniz pentru cercetări economice, din Halle (IWH), remisă redacției de Camera de Comerț și Industrie Româno-Germană (AKH).

Turiștii fac economii la cheltuieli cu cazarea și mâncare. Doar consumul de bere și covrigi (pretzel) poate înregistra un avânt.

„Nu sunt de așteptat efecte macroeconomice relevante”, a declarat vicepreședintele IWH, Oliver Holtemöller.

Potrivit analizei,  după Campionatul Mondial de Fotbal din 2006 din Germania, economia nu a înregistrat nicio creștere, pe ansamblu. IWH prognozează un efect la fel de slab și pentru Euro 2024.

Fanii străini ajunși în Germania vor impulsiona totuși consumul local, în landurile care găzduiesc meciurile de fotbal. IWH a aproximat că 650.000 de turiști au venit din străinătate pentru Campionatul European.

La aceștia se adaugă cei din interiorul țării care au venit să asiste la transmisiunile publice, în aer liber.Cu toate acestea, unii turiști stau adesea departe de stadioane, pentru a evita costurile ridicate ale hotelurilor.

Nici turiștii interni nu prea ajută economia, scriu cercetătorii de la IWH. Ei nu cheltuiesc neapărat mai mult, ci reduc alte cheltuieli pentru a finanța biletele de intrare pe stadion, de exemplu. Obiceiul mâncatului din traistă, în vacanță, dau în deplasare, nu este doar la români.

Industria hotelieră este dezamăgită de cifrele privind rezervările, iar comercianții cu amănuntul se așteaptă la puține afaceri suplimentare.

Producătorii de articole sportive sunt optimiști, datorită cererii mari de tricouri de fotbal. Industria de catering și cea a berii se așteaptă, de asemenea, la vânzări mai mari. Companiile aeriene au vândut deja multe bilete, iar posturile de televiziune și-au vândut cea mai mare parte a spațiului publicitar.

În orașele-gazdă, industria ospitalității va beneficia cu siguranță de pe urma Campionatului European. În 2006, acest sector și-a crescut cifra de afaceri cu 300 de milioane de euro, în comparație cu perioada similară din anul precedent.

Este însă puțin probabil ca acest lucru să aibă un impact asupra PIB-ului general al Germaniei, care a scăzut cu 0,3 la sută, în 2023, arată analiștii. Un eveniment sportiv de o asemenea anvergură are, totuși, calitatea că poate înveseli starea de spirit a populatei și poate îmbunătăți imaginea țării gazdă.