Studiu: Românii petrec mult timp în mall-uri şi pierd ore bune, în trafic, să ajungă acolo

Publicat: 11 sept. 2024, 13:56, de Autor: George Andrei, în SOCIAL , ? cititori
Studiu: Românii petrec mult timp în mall-uri şi pierd ore bune, în trafic, să ajungă acolo

Românii petrec mai mult timp în mall-uri, în 2024, dar aglomerarea urbană a creat disconfort și  petrecerea a mai mult timp în trfic, decât și-au propus, pentru a ajunge la destinație.

În 2023, drumul până la mall dura în medie 28 de minute, iar în acest an a urcat la 39 de minute, arată un studiu al Brand Management, remis, miercuri, redacției.

,,Românii merg tot mai des la mall, deși parcurg distanțe mai mari și stau mai mult în trafic. În același timp, petrec cu 9% mai mult timp în magazine comparativ cu anul trecut, de la 130 la 142 de minute. Această tendință contrastează într-o anumită măsură cu cea observată în statele vest-europene, precum Germania, Spania și Italia, unde suprafețele comerciale încep să scadă, mari hipermarketuri și centre comerciale mici, devenite învechite, sunt fie abandonate, fie utilizate pentru alte scopuri”, relevă studiul, remis miercuri redacției.

„Creșterea timpului petrecut în mall sugerează o schimbare în comportamentul consumatorilor, care își alocă tot mai mult timp pentru a explora diverse opțiuni, a se bucura de activități recreative sau a participa la evenimente organizate acolo. Urbanizarea și expansiunea rețelelor de mall-uri au creat un mediu propice pentru dezvoltarea brandurilor. Sinergia dintre urbanizare, retail și publicitate deschide noi orizonturi pentru dezvoltarea afacerilor, iar un potențial substanțial îl reprezintă centrele comerciale, altele decât mall-urile, segment care este așteptat să crească în perioada următoare”, spune Georgian Drăghici, director comercial al Brand Management.

Urbanizarea și extinderea orașelor din România, prin construirea de noi locuințe, blocuri și complexuri rezidențiale, dar și prin apariția de noi centre comerciale în zone unde anterior nu existau, au dus la creșterea distanței pe care oamenii trebuie să o parcurgă pentru a ajunge la centrele comerciale. Drept urmare, timpul petrecut în trafic pentru a ajunge la mall a crescut în 2024 comparativ cu 2023.

Pe măsură ce orașele se extind, crește și populația, și deși distanțele sunt mai mari, numărul vizitelor la mall continuă și el să crească, lucru valabil și pentru timpul petrecut în centrele comerciale. Acest lucru contrastează cu ce se întâmplă în unele state europene, precum Germania, Spania și Italia, unde zona centrelor comerciale începe chiar să scadă din nou, deoarece hipermarketurile mari și centrele mici, în mare parte învechite, sunt abandonate sau reutilizate.