Surpriză: Constructorul Aktor a finalizat în proporție de 90% Lotul 2 al autostrăzii Sebeș-Turda. Până la finele anului, tronsonul va fi dat în folosință
În emisiunea Drumurile Noastre de la B1 TV, a fost prezentat un clip video cu tronsonul de autostradă care finalizează întreg drumul de la Sibiu la Cluj. Tronsonul Sebeș-Turda va fi finalizat până la sfârșitul acestui an după că constructorul Aktor a reușit să finalizeze în proporție de 90% lucrările.
Lotul 2, de 24,3 kilometri, ai autostrăzii A 10 Sebeș – Turda este gata în proporție de 90%, după cum se vede și în imaginile prezentate în emisiune.
Până la sfârșitul acestui an se va deshide traficul pe tronson, dar cel mai probabil pe o singură bandă în zona Oiejdea, în ambele sensuri, pe o lungime de 200 de metri, unde a avut loc o alunecare de teren, iar zona încă trebuie monitorizată.
Finalizarea Lotului 2 înseamnă darea în folosință a întregii autostrăzi A 10, care are o lungime de circa 70 de km și face legătura dintre A1 și A3 (Turda). Construcția este finalizată de Aktor după mulți în care diferiți alți constructori au lucrat la drum, dar nu au reușit să termine, deși ar fi trebuit să fie gata în 2019. Noroc cu Aktor care reușește să finalizeze construcția înainte de termen.
An sărac în proiecte de infrastructură
Finalizarea reușită de Aktor este o surpriză în condițiile în care proiectele de transporturi se măsoară, de cele mai multe ori, în decenii. Iar anul acesta, deși au fost pornite mai mult proiecte de infrastructură, doar câteva au fost finalizate.
Pasajul de la Mogoșoaia și centura de la Băilești sunt câteva dintre proiectele finalizate în acest an și, din păcate, nu se văd șanse să fie finalizate altele. Drumul expres Craiova-Pitești are șanse să fie finalizat parțial, dar nu are profil de autostradă, iar viteza este limitată la 100 km pe oră. Parțial înseamnă tronsonul de 40 de km dintre Balș și Slatina,
Fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă, a anunțat pe Facebook că a fost depusă în Parlament o inițiativă legislativă prin care drumul expres care are profil apropiat de autostradă să aibă o viteză maximă legală de 120 km/h, nu 100 km/h cum este în prezent.
„Studiile de siguranță rutieră ne arată că în astfel de situații se vor dezvolta 2 tipuri de comportamente: cei care vor respecta limita de viteză, și cei care vor apăsa pe pedală până la ”viteza naturală a drumului”, ducând la un conflict între cele 2 categorii și la riscuri suplimentare de accidente”, scrie Cătălin Drulă pe Facebook.