Surpriză de proporţii! Câte maşini din China s-au vândut în România, în primele 10 luni. Cifrele pe fiecare marcă
Analiştii şi observatorii pieţei auto din Europa pun cel puţin o parte din problemele cu care se confruntă industria auto de pe bătrânul continent pe seama invaziei automobilelor produse în China. Piaţa auto din România pare, însă, să contrazică acest lucru.
APIA: În România au fost înmatriculate numai 1.685 de autoturisme noi din China, în primele 10 luni din 2024
Datele Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), transmise la solicitarea Puterea.ro, arată că înmatriculările de autoturisme noi chinezeşti, pe piaţa românească, s-au situat la numai 1.685 de unităţi în primele 10 luni din 2024, în condiţiile în care totalul înmatriculărilor de autoturisme noi în România a depăşit 125.000 de unităţi în perioada analizată.
Mai mult, în acest volum total de 1.685 de unităţi sunt incluse toate tipurile de motorizări – benzină, electrice (EV), hibride (HEV), plug-in hybrid (PHEV) şi mild hybrid (MHEV).
APIA: Numai 223 de maşini electrice din China au fost înmatriculate în România
Numărul de autoturisme electrice noi din China, înmatriculate în România în primele 10 luni, a fost de numai 223 de unităţi, restul fiind maşini cu motoare pe benzină – 1.330 unităţi, hibride – 73 unităţi, plug-in hibride – 46 unităţi şi mild hibride – 13 unităţi.
Brandul MG a vândut cel mai mult în România – 1.257 de automobile pe benzină, 199 de automobile electrice, 40 de PHEV, 73 de maşini hibride şi 13 autoturisme de tip mild hybrid.
BAIC (Beijing Automotive Industry Holding Co.) a vândut în România 35 de autoturisme pe benzină, Forthing – 18 autoturisme pe benzină, iar Geely – 13 autoturisme pe benzină.
Au fost vândute 13 autoturisme Dongfeng (DFSK) – 11 electrice şi câte un model pe benzină şi plug-in hibrid, 7 maşini electrice (EV) de la Seres şi 5 plug-in hybrid de la Lynk&Co.
SWM şi Jetour au vândut câte trei autoturisme pe benzină, iar Jiayuan – 2 automobile electrice.
În primele 10 luni din 2024 au mai fost înmatriculate în România câte un autoturism electric Skywell, BYD, Zeekr şi AVATR.
Totuşi, trebuie remarcat că vânzările de autoturisme chinezeşti în România au crescut de peste 34 ori faţă de aceeaşi perioadă a anului 2023, chiar dacă volumele de vânzări sunt încă nesemnificative.
În primele 10 luni din 2023 au fost înmatriculate în România 49 de autoturisme chinezeşti.
Precizări despre modelele HEV, MHEV şi PHEV
Vehiculele mild–hybrid (MHEV) sunt echipate cu un motor electric mai mic, care ajută motorul cu combustie internă, dar nu poate propulsa vehiculul singur. Rolul principal al motorului electric este de a oferi asistență suplimentară în timpul accelerării și de a recupera energia la frânare.
Un vehicul electric hibrid (HEV) este un tip de vehicul acționat de două sisteme de propulsie, unul convențional, format dintr-un motor cu ardere internă, și unul electric, format din unul sau mai multe motoare electrice.
Plug-in Hybrid Electric Vehicle, prescurtat „PHEV”, este o tehnologie auto foarte apreciată din două motive foarte clare:
- mașina este echipată cu două motoare de propulsie, unul termic (benzină, motorină) și unul electric (alimentat de o baterie);
- bateria este de capacitate mare, dar nu mai mult ca la un vehicul 100% electric, respectiv se încarcă atât în timpul frânării, cât și individual, la o priză domestică sau stație de încărcare.