Suspiciuni de blat la o licitație de aproape 80 de milioane de euro câștigată de Umbrărescu
Companiile controlate de Dorinel Umbrărescu au participat la o licitație unde a avut patru concurenți. De fapt, niciunul.
Asocierea SA &PE Construct SRL, Spedition UMB și Tehnostrade a câștigat un contract în valoare de 383.844.478 de lei (77,2 milioane de euro) pentru execuția lucrărilor din cadrul obiectivului Varianta de ocolire Timișoara Sud – rest de executat. Companiile, controlate de omul de afaceri Dorinel Umbrărescu, au avut patru competitori la licitația organizată de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR): Automagistral-Pivden, asocierea Duna Group International, Duna Construcții Ro, asocierea Maxagro Center, OPR Asfalt, Obras Publicas Y Regadios, Dimex-2000 Company, Drumuri și Poduri Banat SRL, și asocierea Super Construct, Rostdorstroy, Bauerhof, Agrobanat.
Conform informațiilor date de Sistemului Electronic de Achiziții Publice, au existat o ofertă inacceptabilă, trei neconforme, una admisă și una retrasă. Practic, companiile lui Umbrărescu n-au avut adversar cu dosar complet, ceea ce te duce cu gândul că ceilalți au mimat prezența la licitație.
O astfel de licitație te mai poate duce cu gândul la o situație aranjată în sensul că toate cărțile au fost făcute pentru Umbrărescu, un constructor validat deja de piața din România, în detrimentul unor companii care vin să își încerce marea cu degetul.
Omul de afaceri român este unul dintre cei mai importanți constructori de autostrăzi și drumuri expres din țară. El a executat și are în execuție în jur de 400 de kilometri de șosea rapidă, iar totalul contractelor sale se ridică la 23,1 miliarde de lei.
Până la ora publicării acestui material, Dorinel Umbărărescu nu a putut fi contactat.
Proiectele sale sunt două tronsoane de pe Autostrada Transilvania – A3, care totalizează 42,2 kilometri, două loturi, 2 și 4, de pe Centura Capitalei, Nord, în profil de autostradă, în jur de 23,5 kilometri, două tronsoane care totalizează 63 de kilometri de pe drumul expres Craiova-Pitești, zis și ”autostrada Ford”, ciotul de 9,1 kilometri dintr Margina și Holdea, de pe A1, o lucrare foarte complexă, și mai multe porțiuni de pe Autostrada Moldovei, care însumează 255 de kilometri.