Tabloidul german Bild renunță la câteva sute de angajați și la o treime din edițiile locale
Proprietate a grupului de presă Axwel Springer, Bild, tabloidul cel mai citit din Germania, va renunța la câteva sute de locuri de muncă și la o treime din edițiile regionale din țară, în vederea trecerii în format digital, transmite AFP.
Este vorba despre 200 de posturi din domeniile ”redacție , ediții și vânzări” în toată Germania și de reducerea de la 18 la 12 numărul edițiilor sale locale, a aflat de la o sursă internă AFP.
Modificările structurale actuale presupun reduceri de locuri de muncă. Ne despărțim de produse, proiecte și moduri de a face lucruri care nu vor mai fi niciodată rentabile”, a explicat directorul gruplui într-un email trimis salariaților.
Grupul media s-a lansat încă de la începutul anului într-o strategie 100% digitală, care are ca obiectiv finalul ediției pe hârtie a acestui cotidian, unul dintre cele mai citite din Europa.
Proprietarul tabloidului, puternicul grup media german Axel Springer, anunța încă februarie că dorește, în cadrul acestei strategii, să reducă locurile de muncă la principalele publicațiile Bild și cotidianul conservator Die Welt.
De asemenea, grupul media a subliniat că anumite posturi, în special cele de la paginație și corectura articolelor, sunt depășite de inteligența artificială și de automatizarea activităților repetitive.
Bild, cotidianul cel mai citit în Germania, țară cu 83 de milioane de locuitori, are un tiraj de aproximativ 1,7 milioane de exemplare zilnic. În 2018, Bild a ajuns la un tiraj zilnic de 2 milioane.
Pentru a face față scăderii veniturilor și a audienței la formatul pe print, grupul a investit masiv în digital și multimedia în ultimii ani. În 2022, 85% din vânzări și peste 95% din beneficii proveneau din activități digitale, potrivit grupului.